lördagsuppdatering

(ahhh, dumma blogg.se! Har inte kunnat uppdatera på flera dagar. Ska man byta bloggportal?)
Dagarna rusar på och är lika långa som ett ösregn. Haha, det är inte lika illa som det låter! Jag trivs utmärkt med att det är fullt upp och att jag knappast behöver ha tråkigt. I fredags var det meningen att jag skulle ha äppelbakarkväll hemma hos mig. Men en efter annan droppade av under dagen. (förkylningar, fredagskoma och annat tjafs) och tillslut var det bara fröken B kvar. Hon är väldans trevlig och jag hade inte något emot att spendera lite kvalitetstid med henne. Några minuter över halv sju får jag ett uppgivet sms ”någon har tagit reg.skyltarna till min bil. Har en del att fixa nu… så arg!” Kort; det blev inga pajer, mos eller annat med äpplen i den kvällen. Men jag skalade, klyftade och frös in några påsar för att kunna göra något senare i höst. I stället blev det plock och pyssel bland mina prylar. Mycket mer innehållsrikt och givande än att placera mig i soffan med fötterna på fotpallen. Tro nu inte att jag deklarerade för mig själv att ”här ska det minsann inte bli något slötittande”. Närmare sanningen är att min tv har gett upp andan. Begett sig till de eviga gröna ängarna och där inga sladdar sliter i de jordiska banden. Jag hade alltså inte så mycket annat för mig än att pyssla. Kom nu inte och säg att jag skulle ha bakat i min ensamhet. Så roligt är det inte- och absolut inte när jag saknar sällskap. Trots att allt blev som det blev, var det väldigt skönt med en lugn kväll. Såsa runt och inte göra något speciellt, helt ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback