toppenstart

Det blev en Stockholmsdag för min del idag. Journalistkurs på Riksdagen del två stod i agendan. Men innan det var dags att inta makten korridorer blev det en visit på Sats. Jag har längtat efter det här i flera dagar! Pratar så klart om Tess morgoncykel. Hon bjöd enormt mycket på sig själv, instruerade hur bra som helst och bjöd på ett extraordinärt superbra pass! Stämningen höjdes rejält med att bästa Jane trampade bredvid. Cyklade även första passet med min nya leksak; Suunto T3C- pulsklockan som ska ta min träning till helt nya höjder. Och det blev en helt ny känsla när jag höll koll på pulsen och kunde trycka på lite extra på vissa ställen för att få fart på hjärtslagen.

Mycket nöjd med starten på dagen traskade jag mot vidare äventyr på riksdagen. Föreläsningar om arbetet i utskotten, tips från riksdagsjournalister med mera radades upp. Intressant och bra att veta inför framtida jobb. Dessutom är det roligt att träffa kollegor från andra tidiningar runt om i landet.
Just nu funderar jag på om det ska bli ytterligare ett träningspass ikväll. PT- cirkel i Sumpan är en stark kandidat till veckans bästa pass. Ska jag plocka fram pannebenet nu och göra som Sporty säger; kicka soffpotatisen i häcken och inte lyssna så mycket på kroppen. Man ska ju bli piggare med träning! Attans, jag gillar inte alls när jag inte kan avgöra om latmasken och slöfocken har rådslag med varandra eller om jag helt enklet behöver vilan. Ni som är sprängfyllda av vishet; hur ska man kunna veta?

Kommentarer
Postat av: Mela

Nä - det ska du inte göra! Du behöver snarare bli bättre på att lyssna på din egen kropp än tvärtom. Om man skriver en sådan sak så tar man INTE hänsyn till folks historia - och den är nog så viktig. Och inte för att vara sån, men det viktigast när det gäller att bli pigg är faktiskt, det här kan komma som en chock, sömn! Vila, ät, träna. Tre ben. Lika viktiga. Punkt. Kram!

2008-11-11 @ 19:29:05
Postat av: Jane

Mmmm.. Som jag sade i morse... I ditt fall är det nog aldrig någon risk för att det är slöfocken som talar. VILA OCH SÖMN - jag är HELT inne på Melas spår! KRAM!

Postat av: Elin

Håller helt o fullt med övriga! Vila, vila, vila! Det räcker gott o väl med ETT pass per dag! och därmed basta!

2008-11-11 @ 22:28:18
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: sofy

Idag förlikar jag mig med tanken på att slöfocken tagit tag. Ger mig själv sushi och vila i present inför en ansträngande morgondag då jag ska prestera som fan och övertyga om min egen förträfflighet. Sådant kräver förberedelse. Och sushi!



Vila vännen vila!

2008-11-12 @ 19:10:33
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: ruth

mela: Det verkar så vettigt när du säger det!



Jane: Haaa, du är för härlig! Lova att du ryter till när slöfocken attackerar!



Elin: Bara ett pass per dag, är du konstig ;)



Sofy: Det kommer gå hur bra som helst imorgon för dig! Och sushi är bland den bästa förberedelsen som finns!

2008-11-12 @ 19:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback