med hjälm på skulten

Just nu lever jag väldigt mycket. Med det menas att jobbet tar upp mer tid än vad det finns jobbtimmar. (för att ha mer koll på vad jag sysslar med, kolla statusen på Facebook! Det går på två sekunder att uppdatera!)
Träningen får dock inte stryka på foten. Hänger mig åt den antingen före jobbet eller när jag trillar in på Stockholms central. I går var tåget toksent och jag missade spinningen vid sju. Äh, gjorde inte så hemskt mycket, det var ändå dags att styrketräna igen. Drog igång med en halvmil på löpbandet och därefter fokus på rygg och ben. Skönt, roligt och effektivt!

Tidigare under dagen hade jag halkat runt på Uppsalas gator med cykeln. Insåg lite sent att det nog var dags att dra på cykelhjälmen. Kom på i samma ögonblick att en sådan har inte varit i min ägo under de senaste tjugo åren. Försökte hålla tungan rätt i mun och undvika de värsta spåren och isfläckarna. Kanade runt med hjul som for åt höger och vänster, en tur som i normala fall tar 12 minuter segande sig under närmare tjugo. Jag var alldeles skakig efteråt efter att ha spänt mig hela långa vägen!
Med tio minuter kvar till stängningsdags rusade jag in i butiken och kollade utbudet på hjälmar. Fanns inte så hemskt många att få tag i, och jag högg den som låg närmast. På sprintvägen till kassorna fick jag även tag i cykelljus. Så där, nu är man skyddad på alla håll och kanter! Nu kan jag cykla hur fort som helst! (Haha, eller helt enkelt fortsätta ta det piano... )

Kommentarer
Postat av: bitte







Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-25 @ 18:34:16
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Tjugonågonting

första gången jag är här, tror jag?



haha, jag beundrar folk som cyklar i snön, själv är jag för feg o tror att jag ska ramla. inte för att jag är rädd att slå mig, men att göra bort mig. hoho.



trevlig kväll, r:ut :-)

2008-11-25 @ 20:03:16
URL: http://tjugonagonting.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag har inte heller någon cykelhjälm skämms. Helt idiotiskt egentligen. Den kan ju verkligen utgöra skillnaden vid en olycka. Klokt att du köpte en i allafall. Hmmm, kom nog just på en julklapp:)

2008-11-25 @ 22:43:18
URL: http://carroho.blogspot.com
Postat av: ruth

bitte: ska kolla!



tjugonågonting: det gäller att koncentrera sig och hålla balansen! Men håller med att det inte vore speciellt spännande att dratta på näsan framför alla morgonpendlare.



Carro: Ah, bra där! Fick noggrant beskrivet för mig exakt hur en krossad skalle ser ut... det skrämde mig rejält! SÅ nu sitter hjälmen där den sitter.

2008-11-26 @ 09:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback