snabb, snabbare, totalt mot bättre vetande

Enligt schemat från Paulines "Fixa bikiniformen" i senaste Fitness Magazine, skulle jag göra två konditionspass igår. Första bockades av på morgonspinningen. Ju längre dagen gick desto segare blev både tanken och rörelserna, lockade inte ens i mikroskopiska mått mätt att utsätta mig för kondition. Funderade på att åka hem och förpassa mig till vegeterat läge i soffan. (Helst framför något hysteriskt roligt som Scrubs eller Simpsons.) Jag gjorde en ansats att ta mig bryskt i kragen. Bildligt. Hmm... mja varför inte nickade jag för mig själv. Kragen knycklades ihop med onödigt mycket våld. Bokstavligt. Trött som ett fån hasade jag mig mot bättre vetande till Sats Söder. Det kommer gå bra, det kommer gå bra, det kommer gå bra mantrade jag. Försökte se mig själv med segerkransen runt halsen, vita duvor och stämningsfull nationalsång alltmedan jag beskådar tårögda landsmän i stående ovationer. (Mental träning rocks säger De Som Vet.)

Med något som ytligt kan beskrivas som beslutsamhet flurpade jag in Ipodlurarna i varsitt öra. Linda Bengtzings senaste skiva bläddrades fram och f'ärden började. Fötterna bars av sockervaddskänsla. La i högre växlar, sprang och nynnade med i "´Hur svårt kan det va". Passerade tre kilometer och slog handen genom luften på en imaginär tophat. Kom över femkilometersnoteringen och snörpte munnen i en nästan missnöjd vinkel. (Hur ska jag slå nya rekord när klockan visar 24 minuter?) Lutade bandet en och en halv grad och snabbade på takten. Efter åtta kilometer började Linda att sjunga om från början. Nio. Nio och 350 meter. Nio och 500 meter. (snabbare, snabbare) Nio och 800 meter. Tio kilometer.
46.47 minuter.

Jag anmälde mig till Midnattsloppet i dag. Tänkte segervist och stoppade in mig i klass 1C: sluttid mellan 41 och 46 minuter.
Rackans bananer, nu gäller det att träna! Någon som hänger med mig?


Kommentarer
Postat av: Mela

I den farten? I wish... :) Men grymt - shit vad snabb du är!

2008-05-07 @ 12:53:54
Postat av: funrun

jag har anmält mig, är med i grupp 3 eller 4 tror jag. Vi kanske kan vinka till varandra innan du sticker iväg med din raketfart? =)

Postat av: Puma

Åh kul! Eftersom det springs på kvällen kommer du inte se några backar, som om de skulle utgöra några problem ändå. Go for it!

2008-05-07 @ 12:57:23
URL: http://traningsblog.blogspot.com
Postat av: ruth

Mela: Kom igen nu, vill inte kuta själv!



Funrun: Bara vinka?! Jag hade hoppats på åtminstone ett "heeeej!"



Puma: Mörker är tokbra, man ser inte de jobbigaste partierna.

2008-05-07 @ 13:06:50
Postat av: ruth

Puma: I mörkret ser folk dessutom inte hur ful man blir efter att ha tokrusat på maxpuls halva loppet!

2008-05-07 @ 13:46:59
Postat av: molly

svar: okej, kanske testar pastan i alla fall:)



jag har testat abbas tonfisk och jag är helt såld på den med paprika:) dem hade utförsäljning av den på min affär härom dagen pga att den ska utgå ur affärens utbud, gissa om jag köpte:P man måste ju passa på nu när matpriserna är så höga:) nog om det! jag ska lägga upp receptet på dagens tonfisksås:) om du tittar under "pasta" och "fisk" på min blogg hittar du många fler tonfiskrecept:)



får man fråga vilken tidning du jobbar på?:)



ha en riktigt bra dag:)

2008-05-07 @ 14:14:15
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: funrun

jag tänkte mer på vinka eftersom du kommer vara så otroligt långt ifrån mig startgruppsmässigt! =)

annars blir det ett heeeej så klart!

2008-05-07 @ 14:53:25
Postat av: Andréa

Om du redan nu är sådär sjukt snabb behöver du ju inte träna så mycket :D

2008-05-07 @ 15:14:24
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: nadja

Så du kör också efter bikiniformsträningen i senaste Fitnessnummret, jag med! Det svåra tycker också jag är att få in två konditionspass på en dag..hmm. Vad sjukt snabb du är på milen!!!! Nadja

2008-05-07 @ 16:36:49
URL: http://nadjae.blogg.se/livsstil
Postat av: Jane

Yiiiiiha!! Du är GRYM sötis!!!

2008-05-07 @ 19:30:30
Postat av: sofy

Woahhhaaaaaaaaaaaa!!!! Värsta tiden. Shit vad du är grym. Totalimpad. Klart du gjorde rätt i att anmäla dig till den startgruppen, fatta vad lite tävlingsadrenalin gör med den där träningstiden.



Grattis!





Kram

2008-05-07 @ 22:34:59
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: ruth

funrun: Tänkte väl det ;)



Andréa: Man kan alltid bli snabbare!



Nadja: Tycker oxå det är knepigt med 2 kondition om dan. Jag kör ett innan jobbet och ett efter och det funkar bra!



Jane: TACK!!! (sötis)



Sofy: Är jag grym? Ok haha,tack! Har räknat med att adrenalinet ska göra sitt med tiden! Bara å kuta på!

2008-05-08 @ 10:19:26
Postat av: Anna

Vad roligt! :D Jag tänkte anmäla mig idag, låter så kul med ett nattlopp. Funderar på om jag ska kryssa i 1a eller 1b. Är ju bra att veta att jag måste träna upp mig , men lite av en katastrof ifall jag inte är tillräckligt iform där ändå sen :P



Lycka till!!



2008-05-08 @ 21:39:30
URL: http://canyoufeel.blogg.se/
Postat av: Anna

nej usch nu har jag beslutsångest, svårt att bestämma startgrupp! funderar mer och mer på 1c eller 2 kanske. På sommaren är det ju så skönt å slappa också :) Har du sprungit midnatts förut?

2008-05-08 @ 21:55:15
URL: http://canyoufeel.blogg.se/
Postat av: ruth

Anna: Jag anmälde mig i den form jag är nu. Att behålla den är inte så svårt men vill naturligtvis bli snabbare! Jag är helt novis när det gäller lopp! (om man bortser från ett antal vårruset å barnvasan)

2008-05-09 @ 12:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback