spinning times two

Igår kväll besökte jag Sats Hötorget för första gången. Har naturligtvis traskat förbi ett antal gånger och slängt nyfikna blickar mot receptionen. Men det har aldrig känns speciellt lockande att gå in. En kompis berättade hur otroligt sunkigt allt är och har undvikit det till förmån för fräschare ställen. Under Boot Campet hörde jag att Terese instruerar på Hötorgen på tordagskvällarna. Ähhh... tänkte jag och bokade in mig. En gång är ingen gång och gillar jag inte stället behöver jag inte komma tillbaka.
Blev superförvånad när omklädningsrummet hade snygga skåp. Fångade upp hakan när jag spanade runt och insåg att stället varken är bättre eller sämre än genomsnittet. (Den där kompisen ska få sig en känga nästa gång vi ses...)

Jag entrade salen och hoppade upp på cyklen och satte igång. Mycket trevligt att
Nilla trampade bredvid mig! Försökte hålla tyst när uppvärmingen satte igång, rackans det är inte lätt! Terese var i sitt esse och serverade ett toppenpass! Fyra block indelat på backe, intrevaller, backe, intervaller. Varje block var tio minuter långa och obefintlig vila mellan. Ah, så roligt, så hårt, så svettigt!!! Fick höra efteråt att ventilationen inte riktigt funkar som den ska. Har nog aldrig svettats så mycket under en cykel tidigare. Det hade till och med droppat på golvet... (vilket är så otäckt att jag tar mig själv för pannan och känner mig allmänt okvinnlig)

Väl hemma hällde jag i mig en hel flaska Ramlösa kaktus/lime. Anade att det förmodligen skulle bli några panikrusningar mitt i natten "för att pudra näsan." Icke. Imorse var jag på gång igen. Hade slängt iväg ett sms till snygga Jane och frågade om hon var på att spinna  på Zenit. (Egentligen är det vilodag enligt Paulines träningsschema. Äh, träning innan klockan åtta på morgonen kan väl knappast räknas... haha)
Jane hade gjort av med en smärre förmögenhet i en cykelbutik igår. Bland annat hade ett par spinningskor införskaffats. Dagen till ära fick moi inviga dem på cyklen! Tre tramp hann jag med och insåg det jag redan vet: måste ha ett par själv!


Kommentarer
Postat av: funrun

HAHAHA - träning innan åtta på morgonen kan väl inte räknas...

Härlig inställning.

2008-05-09 @ 13:46:00
Postat av: ingela

du är knäpp ;) men bra kämpat!!

2008-05-09 @ 14:01:19
Postat av: ruth

Funrun: Man måste se ljust på det hela!



Ingela: Ja, ja vet. haha.. men kämpar som sagt på allt vad tygen håller. Vi får höras om promenix/fika/häng fram över!

2008-05-09 @ 14:57:05
Postat av: Malin

Jag svettas så det blir en liten pöl på golvet när jag spinnar...utan att det är fel på luftkonditioneringen..hehe jag måste vara väldigt manlig. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback