vindar från ishavet

Olyckskorparnas kraxningar visade sig stämma. Idag viner iskalla vindar och det är betydligt kyligare än gårdagen. Trots det kände jag mig optimistisk nog att ta kjolen. Efter tre steg från trappan for jag in igen och bytte om till något mer passande. Åh, det är så surt när man fått en försmak av sommaren och den rycks bort mitt framför näsan. Men det finns ingen orsak att vara tulig. Jag sitter ändå inomhus och spanar ner över söders bläcksvarta tak hela dagen. (För att vara mer exakt, bligar rakt in i datorskärmen)

Hoppas det inte blir allt för sent på jobbet ikväll. Dels för att jag ska ila iväg till Axelssons på Drottninggatan och dels för ge mig själv ett rejält BodyCombat pass. Sprang på finaste klänningen på Hamngatan i lördags. Tyvärr fanns inte min storlek kvar och butiken vid Åhlens skulle hinna stänga innan jag kom dit. Gör ett nytt försök om några timmar och hoppas på att "min" klänning inte är slutsåld! Jag håller även tummarna för att mitt smalben inte ska dumma sig på träningen. Har haft ont i muskeln precis bredvid skenbenet sedan ett par veckor. Får kramp i foten när jag flexar den och själva muskeln är superspänd. Det brukar gå över efter en stund när jag blivit varm. Men under senaste joggingturen satt smärtan i hela tiden villket inte resulterar i några rekordtider. En kompis som är sjukgymnast föreslog Eeze spray. Shoppade loss på apoteket igår och testar i ett par dagar. Enda nackdelen hittills är att min brun-utan-sol har försvunnit på appliceringsstället! Äh, jag får helt enkelt kleta in lite extra smörja eller antyda att det är väldigt inne med fläckiga ben...


Kommentarer
Postat av: Elin

Hmmm, fläckiga ben... "det är skabben" har jag för mig att någons mamma sa till mig när jag hade fläckiga armar... ;)

Postat av: ruth

Skabben? Aj då, det låter inte alls trevligt! Låter som om någon läst emil i lönneberga en gång för mycket. (eller pratade de om "När den röda linjen går till hjärtat- då dör man")

2008-05-13 @ 11:06:27
Postat av: Elin

Hmmm, ja du... det var din kära mamma som sa så till mig ;)

2008-05-13 @ 21:20:04
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback