Konsten att andas utan att rossla

Det blev inte mindre än 15 matlådor! De kommer att räcka i tre hela veckor. Tänka sig, ingen matlagning under 21 dagar... känns nästan lite magiskt! (det vill säga om syster yster inte nallar några) Jag kollade runt på olika träningsbloggar efter recept och hittade några kanonbra. Eller rättade sagt, det såg bra ut på skärmen. Hoppas bara nu att det faktiskt blev bra! *peppar, peppar*


*********
Kan annars berätta att jag är värdens- Oh no- universums klantigaste varelse. 15 december förra året var jag hos Dr Daniel och fick nya astmamedeciner. I fredags svassade jag förbi skafferiet för att sluka tabletter (skafferiet är beläget ovanför kranen- man behöver vatten för tabletter right?) och halsblossa kvällens dos. (Ja, det ser nästan ut som det. Man ska få pulvret så långt in i varje lungsäck som det går. Då gäller det att dra ett rejält halsbloss. Gissa vem som ledde ligan i störst rökmoln när vi rökte vattenpipa i Egypten?) Inhalatorn har en räknare som visar många doser som finns kvar, den lyste rött. Tom.
"Äh, ingen ko på isen" mantrade jag och spanade efter en ny i skåpet. Men lådan där medicinerna ska ligga gapade tom. Hörnet som är specialvikt för Symbicorten var övergiven så i den milda grad att det lika gärna kunde varit ett svart hål. Sådana hål som kan sluka hela galaxer långt bort i bortersta rymden. Ja, funderade på det ett slag om det kunde varit ett lokalt svart hål  just där medicinkartongen stod. Hur skulle jag annars kunnat ta den sista utan att märka det? Och en värre, hur kunde jag undgå att högkostnadskortet, frikortet, gick ut året efter receptet landade i apotekets server. (Note till er underbart friska människor som aldrig besöker  statens monopol för  läkemedel i annat fall än i vilda shoppingorgier av plåster och tandkräm; högkostnadeskort fås efter man har cashat ut 1800 spänn.)

Får ringa och beställa ny läkartid i morgon. Hoppas, hoppas att Dr Daniel jobbar kvar och bara kan sätta sin autograf på justa grejer som gör att andningen fungerar igen. Annars blir det till att svara på samma frågor man gjort sedan fyra års ålder. Jag har inget emot läkare som kollar att man verkligen har astma och inte bara är ute att få bättre lungkapacitet. Det som är tradigt är ifrågasättandet av min sjukdom (tsss... sjukdom, det låter det. Jag har ju bara svårt att andas utan mediciner. Med dem i kroppen presterar jag lika bra som Reeeekan.)

Fick en idé! Sitter DU där och förfogar över ett receptblock? Underbart, vill du få stora äran att få mig sluta rossla fram andetagen. (Folk blir så oroliga och tittar konstigt när jag låter som en halv blåsorkester)
Tackar!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hum, som reeekan?
hade jag varit hemma skulle jag iaf haft ett receptblock i närheten ;)

Postat av: ruth

Älin(eller mer känd som räkan): Just det ja, du har ju kontakter med folk som hanterar receptblock hela dagarna. Du har inte funderat på att åka hem en sväng ;)Haha.

2008-01-07 @ 15:16:39
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback