wavawoom

Lite lagom efter-jobbet-trött entrade jag Sats Regeringsgatan igår kväll. Hade precis innan lekt reporter och fyllt blocket med värdefulla anteckningar. Med huvudet fullt av ideer till både rubrik och ingress skuttade jag på löpbandet. Åh, gillar verkligen den modellen (eller hur man uttrycker sig när det har med gymutrustning att göra) med inbygd tv. Extreme Home Makeover hade precis börjat. Jag vet alltför väl att programledaren
är alldeles för högljudd och överdriven i allt han gör. Men det gör inte ett dugg! Jag blir våldsamt rörd när familjen får sitt nyrenoverade hus. Teamet bakom har snickrat och tapetserat och intrett sjuttiotvå timmar om dygnet för att fixa rucklet. Och jag  snyftar "Det är såååå fiiiiint." 

Eftersom översvämming i tårkanalerna inte är till allmän beskådan, såg jag inte slutet. Vandrade bort mot gymdelen och satte igång med veckans första styrkepass. Gick över förväntan! Kände mig stark och kunde lassa på mer vikter än jag tidigare gjort!  Pressade järnet med latsdragen. Just som jag kände att ryggen var nära utmattning, hördes. "Behöver du hjälp?" "Mhmhi" nickade jag. Drog ur det sista ur musklerna och vände mig om. Blev stum i en sekund. Wow-varning på grabben! Riktigt, riktigt söt (Snygg låter bättre och passar mer om man bara spanade in hans fysik. Men ögonen visade han han hamnar under kategorin "söt".) Han visade hur jag kunde förbättra tekniken och tyckte det var skoj att en tjej kör tungt. Jag log och nickade, tackade för hjälpen och trampade ett par steg på stället. Kände mig lite fånig och rörde mig vidare.

En sån grabb, tänkte jag både en och två gånger under hantlars tyngd och crunches på boll. Ja, det var fram tills jag såg honom ge ett handtag åt en kille i någon konstig maskin. Haha... så speciell var jag. Tror jag sorterar honom under Allvetande Gymråtta. Du vet en sådan person som kan väldigt mycket och mer än gärna berättar det för alla runtomkring. Under den dryga timmen jag var på gymmet instruerade han ytterligare fyra.

Som sagt, så speciell var jag!

Ska nog till Regeringsgatan någon mer kväll.

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha, men om han var snygg så kan du ju alltid titta på honom! Ngt fint att vila ögonen på är aldrig fel...

2008-02-27 @ 14:36:12
Postat av: Sofie

Haha vad roligt du skriver :) Sånna allvetande gymråttor kan vara ganska irriterande.. men det kan ju alltid vara kul å ha nån å spana på ;)

Postat av: ruth

Elin: Japps, alltid nice att ha någon att kolla in när det är som jobbigast. Nackdelen är väl att man inte riktigt är till sin fördel på gymmet. Salivfrustande, svettig och rufsigt hår!

Sofie: Åh, man tackar! (försöker göra det hela smått underhållande)Såg att Han gjorde ett par smått sura med sina upplysningar. Men bara jag har nån att spana in, är det helt ok! :D

2008-02-28 @ 11:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback