Dåliga lungor

Har egentligen inte alls tid att blogga nu! Ska städa upp det värsta på rummet. Min kompis Pline kommer nämligen över i kväll. Och jag som har tvättat alldeles för många maskiner tvätt för att orka ha reda på allt. Men det kommer bli hur skoj som helst att träffa henne igen, det lilla livet! (Är trots allt ett par år äldre och känner ansvarets tunga ok...)

Var på vårdcentralen under lunchen. Det var jag och en massa sjuka människor i väntrummet. Satte mig i ena hörnet, bläddrade i en gammal Vecko Revyn och försökte undvika alla baciller. Hua... (Bli smittad där, vilket öde!) Tog mig tillslut i kragen för att veta varför min astma beter sig så idiotiskt. Jag fick blåsa i ett rör kopplad till en mätmaskin. Där såg sköterskan hur stor lungkapaciteten är, både på lång utandning och explosiv. Gjorde två omgångar; den första utan extra medicin och  den andra med. Tyvärr blev inte resultatet något att hurra för. Både med och utan luftrörsvidgande medel ligger jag på 80 procent av förväntad kapacitet. Nu blir det utredningar varför min lungfunktion plötsligt rasar. Det enda sköterskan sa var att det inte ser bra ut. Om jag varit otränad hade det varit en sak, men nu när jag i sådan god form borde det pressa värderna i höjden. Inte tvärtom.
Shit, tänk om jag är sjuk på riktigt?

Kommentarer
Postat av: Elin

det får du inte vara... du finns i mina tankar o böner vännen :)kram!

2008-02-22 @ 16:07:07
Postat av: kastrullhexan

Lungor har med glädje att göra också... Att UNNA sig att finnas. Ta djupa andetag. Och så...
Väldigt fina ränder... ;-)

Postat av: Jane

Oj, vad rädd jag blev!! Hoppas att det inte är något allvarligt och att det försvinner i ett nafs!! Kram på dig!

2008-02-24 @ 07:53:33
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

Älin: Tack, gumman! Känner att allt inte är som det ska. Men vi vet att bön fungerar!

Kastrullhexan: Jopps, glädje är när kroppen fungerar som den ska! Visst var ränderna superfina!

Jane: Tack! Hoppas verkligen att det försvinner snart, vill vara tiptop på våra boxpass! :D

2008-02-24 @ 19:23:55
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback