coola bananer

image142Hittade en skiva med Electric Banana Band i datorn. Nostalgin sprudlar genom hela mig! Sitter och halvålar på stolen medan jag slutredigerar tidningen. Fantastiska låtar som Min piraya Maja, Olyckans sång och Banankontakt. 
Minns ni också Trazan och Barnane på tv? Läste nyss att premiäravsnittet 1976, enligt tittarundersökningen, sågs av 100% av landets alla barn (första gången något sådant har skett!) Minns att jag älskade de filosofiska diskusionerna om Fantomens trikåer, varför bananer är gula och hur det kommer sig att det är mycket roligare att hoppa studsmatta än att göra läxor. Dessutom blev jag totalt livrädd för Olyckan! (Oledolyckan-Obidobidobidobi-lyckan- krasch- och- bang lyckan- gnissel-och banglyckan)Han om inte annat fick mig och syster att dra på cykelhjälmen...
Tur att jag har hörlurar, annars skulle kollegorna undra varför jag allsindar lyssnar på barnskivor. (hey, jobbar även med barntidning. Får säga att jag söker inspiritation!) Om jag känner mig själv rätt kommer jag kommer jag sjunga på låtarna i flera dagar efteråt.
image143

På tal om bananer. I går såg jag en tjej som halkade omkull på ett bananskal. Precis, jag trodde inte att sådant faktiskt kunde hända; att man mitt på Sergels torg sätter klacken rakt på ett bananskal och drattar omkull. Kunde inte låta bli att skratta högt. Jag tror hon blev lika förvånad som alla andra runtomkring.

Kommentarer
Postat av: Mi

Ha haa vilken lyx det skulle va !!! Min avhandling handlar om hjärtsjukdomar =) Hur tråkigt som helst för den oinvigde!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback