vara med och inte vara med

Jag gillar att jobba, inte snack om saken. Men jag tycker även om semester. Därför har jag planerat in en vecka i mars. En vecka till solen, palmerna och stränderna... Ett tappert försök att ladda batterierna, boosta kroppen med solbränna och bara njuta av tillvaron.

Man måste prioritera. Det säger Jane hela tiden (förmodligen i syfte att få mig förstå att det inte alltid är behövligt att springa interveller innan jobbet och köra aptung styrketräning på kvällen) och jag har beslutat mig för att bortprioritera Nike-konventet i månadsskiftet januari/februari. Trist på alla sätt och vis, men man kan inte göra allt.

Annars går livet sin gilla gång.
Just för tillfället känns det som om jag kan somna rakt över tangentbordet. Tror det är posttrötthet långt efter avslutat gympass. Jag, min stora klant och allt sådant, ställde klockan en timma sent idag. Skulle nämligen ha tränat med snygga Jane innan gryningen (efterosm hela dygnet i denna årstid är "innan gryningen" får jag väl förtydliga mig med kl 06.20) men när Wake me up light tändes klockan 05.58, insåg jag mitt misstag. Ringde henne och skrovlade fram med nyvaken röst att jag hade försovit mig. Suckade djupt och länge. Jobbade någon halvtimma och spänstade därefter själv till gymmet. Rumpa, ben, mage och axlar. Ja, det vill säga mina problemområden. Ska jag showa i bikini om tre månader gäller det att sätta ordentlig fart nu!

Kommentarer
Postat av: Mela

Åh... Vad trist! Vem ska jag då hänga med... :( Fast Tessan kommer ju vara där. Och Andrea. Men ändå!

2008-12-04 @ 15:10:03
Postat av: S.

Ja, efter att ha läst lite här i bloggen är det lätt att se att du älskar träning :) Är det på SATS du tränar? Gissar på det med tanke på länken du har här till vänster. Själv vågade jag inte börja träna där, jag har fått för mig att man måste vara snygg och vältränad redan innan man börjar där nämligen... Så det fick bli Friskis & Svettis för mig istället ;)

Postat av: Elin

Men du ruth.... jag har fått höra att det bara är 6-7 grader där i mars... illa isåfall!!

2008-12-04 @ 15:59:28
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

mela: Attans, det tänkte jag inte på! Jag kan försöka snika in ändå... På pressleg om inte annat!



S: Japp, det är sats för hela slanten här. Första gången jag var där kunde jag knappt tro att jag kommit rätt, vart var alla snygga och vältränade människorna? När jag såg att de allra flesta är helt vanliga svenssons, skaffade jag kort. Nu är jag förvisso grymt tränad (...)



Elin: jag läste runt 20!! Hmm. vi får höras vidare!

2008-12-05 @ 10:36:05
Postat av: Elin

Jag har också läst på nu... 12-15 grader =) Men i slutet på mars-början på april är det 20... typ!

2008-12-05 @ 11:56:20
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback