ojojoj

Jag måste få skryta, vara stor i orden och bullra över i ett ”tjenare vad jag är bra!” Blir ni förvånade? Håller med er totalt, jag är inte den som i vanliga fall tjuter högst om min förträfflighet. Men nu är jag riktigt stolt över min prestation. Låt mig upplysa dig, oh du vetgirige.
 Var ute och sprang med ett härligt gäng i lördags. Vi gav oss i väg runt Brunnsviken i ett lagom tempo. Trodde att jag skulle vara piggare i benen, men gårkvällens intervaller tog hårdare än jag hade räknat med. Äh, så klart att man förstår det så här i efterhand. Något annat kanske inte var att vänta när intervallhostningarna skrällde i bröstkorgen flera timmar efter avslutat pass. (ett säkert tecken på att man jobbat bra)

Ja, ja. Så här såg passet ut:
Tid 1.35.35
Träningseffekt: 3.8 (av 5.0)
Medlepuls: 157
Maxpuls: 191
Energi: 915 kcal
Distans: 16.67 km
Medlehastighet: 5.44 min/km
Högsta fart: 2.46 min/ km

Ser ni, ser ni varför jag är så mallig? (ledtråd, sista raden) Med en 800 meter kvar kände jag att det fortfarande fanns kraft kvar i benen. Med ett snett leende undrade jag om någon ville tävla sista biten. En kille nappade och vi drog iväg. Kan seriöst säga att jag aldrig någonsin har sprungit så fort innan! De sista metrarna skakade knäna och benen ville knappt bära. Visste att det hade gått fort, men inte 2.46 fort! Whoho… det här tänker jag leva på ett tag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är så bra! =)

Postat av: Terese Alvén

Påminn mig att aldrig tävla mot dig. You are fierze som Tyra skulle ha sagt ...!

2008-12-01 @ 21:41:22
URL: http://www.sparkibaken.se
Postat av: ruth

elin: asch då... Men ligger du på med intervallträningen (hur går det?) så ger du mig en rejäl match!



Terese: Klart vi ska tävla, det är då man slår sina rekord!

2008-12-02 @ 08:51:00
Postat av: JoHo

Du är så GRYM!! Heja dig! :)

2008-12-03 @ 13:33:15
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Elin

Haha, hur det går?! ja du... har inte snörat på mig skorna på lääänge.... tycker jag har så mkt just nu o har inte prioriterat träningen... illa =)

2008-12-03 @ 18:54:52
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback