De sju dödssynderna

Egentligen hade jag tänkt att sova ut ordentligt igår. Men när jag vaknade vid sjusnåret blev jag med ens väldigt rastlös. Drog på löparkläderna och begav mig iväg ut på en runda. Stegen avlöste varandra och jag löste världsproblemen. Ja, ett par av dem i allafall! Helt oundvikligt tänker jag mycket när jag springer, speciellt nu när jag inte har någon musik i öronen. Det allra mesta rinner genom tankarna och jag ser klarare på mycket av det jag funderar på. Tanken från början var att klara av ungefär 16 kilometer. Men efter drygt hälften började vänste knä göra ont på allvar. Sprang nämligen intervaller i fredagskväll, i slutet av en av dem bromsade jag så hastigt att knäleden vred sig. Det gör ont precis under knäskålen och jag har inte klurat ut vad som har hänt. Nåväl, då fick jag mer tid att göra mig iordning inför Ladies!

Vi, ett härligt gäng på fem tjejer (plus sötaste lilla S som sussade i vagnen) träffades vid Skansen. Vi hann precis i tid för att titta på Luciatåg a la 1925. Mycket stämingsfullt! Därefter gick vi ett par svängar på julmarknaden. Jag tittade på en jättefin mössa, men fnös åt priset på 465 kronor. Det är så synd att det allra mesta på Skansen kostar löjliga summor. (förstår inte hur en vanlig lussekatt i normalstorlek kan gå på 36 kronor...) Men julstämingen slog i toppen och jag nynnade glatt med julvisorna som spelades. F

Flera timmar senare förklarade vi månadens Ladies Club avslutad och var oerhört nöjda med dagen! PÅ väg hem Vi promenixade vi längs vackra Biblioteksgatan. Och där, där såg jag THE nyårsklänning.
Första dödsynden; Stannade till och en extra gång.
Andra dössynden;
Steg in i butiken.
Tredje döddsynden
; Provade klänningen.
Fjärde dödssynden; Frågade vännerna vad de tyckte.
Femte dödssynden;
Lyssnade på dem.
Sjätte döddsynden;
Nickade när tjejen i butiken undrade om jag ville prova med skyhöga klackar till.
Sjunde dödssynden;
drog fram Visakortet.

Den är så fin, så perfekt... Så så så... allt och lite till! Och när kameran är funnen och bilderna överladdade kommer ni också tycka det! Under tiden kan ni få en smygtitt
här.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag gjorde en annan dödssynd igår. Nämligen att ha ett sjukt roligt samtal med en underbar vän mitt i natten, så att jag är dödstrött idag ;-) men det var det verkligen värt. Nu blir det en slö och lugn dag.

Massa kramar!!!!

2008-12-14 @ 13:23:50
Postat av: Johan

Den enda som kommer lida av din "synd" är visakortet.

2008-12-14 @ 15:40:21
Postat av: Mia

Wow, den var jätte fiiiin. Du gjorde rätt i att köpa.

2008-12-14 @ 19:30:42
Postat av: Jane

Ojojojojoj... Superfräsig, tror att du är absolut stunning i den! :D

Postat av: ruth

malin: vad kan man säga, jag skrattar fortfarande!



Johan: Shhh... pappa läser det här ;)



Mia: Eller hur! Jag är sååå nöjd!



Jane: Hoppas, hoppas!!

2008-12-15 @ 10:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback