resultatet av mitt ålderstest!

Sats kan man bland annat se hur bra kondition, styrka och rörlighet man har. För ett tag sedan kom erbjudandet att göra ett ålderstest helt for free. Jag funderade en sväng och skrev upp mig på en tid. Tänkte att det alltid är bra att veta hur man ligger till på den fördömda ålderstrappan. Själva testet gick ut på att jag skulle springa allt vad jag kunde under  två kilometer.

Så här gick det:

Sträcka:
2 km
Tid:
7.58 min
Fart: (km/h)
15.1
Omsättning (syre) liter/min:
3.3
Föbrukning liter(syre):
26
Utvärdering konditionsfaktor:
152 ( 100 är medel för 26-åriga kvinnor)
Fysålder: 21 (den lägsta ålder som går att få  på testet)
 Resultat:
Mycket vältränad

På kortdistansen bör jag ligga på 4.37 minutern, långdistans 5.30. Intervaller ska jag klara av på 3.57. Jag fick även veta den förväntade tiden om jag skulle springa:
Maraton (4.2 mil) : 03:56:07
eller
Lidingöloppet (3 mil): 02:46:09

Nu kan jag ju säga att jag egentligen är 21 år. Hahaaa,,, Nu gäller det att hålla mig kvar där också! Har du också gjort ett ålders/konditions- test?

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhh, vilket resultat! jag skulle också vilja prova ett sånt test!!

Postat av: JoHo

Grattis till din unga ålder, GÖTT :) Och jag är inte det minsta förvånad... med de hintar man får här via bloggen verkar du ju vara typ elittränad ;)



Men... väkommen att komma och göra fit-age-test på min Wii balance board nångång :p Den baserar åldern på balans och reflexer - och hittills har ingen som testat (kanske 10 pers) lyckats nå ner ens till sin egen ålder :p Skulle kunna bero på att man inte RIKTIGT förstår vad man ska göra... och att det går på tid... men nää, många har inte världens bästa balans heller hehe.

2008-08-31 @ 16:50:09
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback