Tisdagarna med Terese

Till i skillnad från i går, kom jag upp inom fem sekunder imorse. Ah, då är det precis som vanligt! Knatade ner till pendeln och åkte in till Sats. Där väntade cykel med Terese. (Äntligen är hon tillbaka! Det har varit märkligt konstigt att se nån annan på instruktörssadeln!) Mötte Jane i trappan och hon tog cyklar åt oss längst fram. Det är så mycket roligare när man är två och trampar! Pratade på och ville inte alls sluta när uppvärmingen tog fart. Vet själv hur irriterad jag blir när folk ignorerar uppmaningen att vara tyst och svalde ner de sista meningarna. Mingelspinning vore kanske en god idé?

Den här dagen har numer blivit synonymt med cykel. Kom och tänka på på boken "Tisdagarna med Morrie" av Mitch Albom när jag promenixade imorse. Mitch tillbringade varje tisdag med sin gamle sjuke magister i ett par månaders tid tills han dog. Med sig fick han lärdomen att man ska ta sid tid att göra det man vill under tiden man kan. Ska kanske skriva en bok med titeln "Tisdagarna med Terese". Hmmm... Slutsatsen där måste nästan bli att träning är av yttersta vikt för att bygga en stark kropp. Med det lever man förhoppningsvis längre och har orken att göra allt det man någonsin velat sysselsätta sig med. Haha... Där ser man. Ljusa idéer kommer i gryningsljuset!

Kommentarer
Postat av: Jane

Ja, jag hade också svårt att knipa igen när passet väl började... Kändes liksom lite avhugget, men vi får tjattra vidare vid nästa tillfälle! ;) MYCKET roligare med sällskap!

Tisdagarna med Morrie är så himla bra, jag älskar den boken!!

Postat av: ruth

jane: Ouch, visst var det svårt att bara hålla tyst så där mitt i samtalet! Som sagt, tisdagar= cykel med jane och terese!

2008-04-01 @ 16:36:11
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Terese

Tisdagarna med Terese är en grym titel :-) Kör på det!

2008-04-01 @ 17:18:21
URL: http://www.sparkibaken.se
Postat av: ruth

terese: Ja, men då säger vi set! Jag kommer i antågande med block och penna nästa vecka för en djuplodande instervju!

2008-04-02 @ 15:47:09
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback