lördag på stan

Hade en heldag på stan med Cissi i lördags. Hon har råkoll på både vägar och genvägar. Jag däremot är okrönt drottning av senvägar. Därför blir det bäst om jag bara följer efter och inte lägger alltför mycket möda på att lägga mig i.  Cissi sa, med inte så lite ironi, att hon har vant sig vid det här laget. Hon är numer expert på att hugga tag i mig när jag vandrar iväg åt motsatt håll efter vi har varit inne i någon butik. Min högst egna teori är att "någon" lägger om gator och korsningar när jag kommer. Det är denna "någon" som ger torg en knuff så de snurras runt. "Någon" kastar runt parker och vattendrag. Notera att det alltså inte är jag som går fel! Det är en komplott, sanna mina ord. Med andra ord; en ren konspiration mot min väna varelse.

Det verkar det som om jakten efter kjol och randig tröja går vidare. (Kan någon vänlig varelse tipsa om bra butiker i Stockholm med omnejd som har snygga ovanstående?) Provade en helt fantastisk jacka istället. Den satt som en smäck på överkroppen, ärmarna däremot slutade en decimeter ovanför handleden. Det är alltid så här! Jag är oproportionerligt byggd med lååååånga armar och nästan lika långa ben. Jeans och sådant har jag inga problem med. (de finns ju i tum) Värre är det med träningsbyxor som bara kommer hela storlekar med en och samma längd. Att fixa en äppelknyckar- look blir en absolut nödvändighet om inte benen ska flaxa på halv stång!


image184Lagom till Cissi åkte vidare till en inflyttningsfest, mötte jag upp A-K. Bio och Flyga Drake stod överst på önskelistan.  I vanlig ordning kan filmen aldrig någonsin komma upp i samma nivå som den tryckta förlagan. För att slippa besvikelse bör du därför se först filmen och läsa sen boken. Med det säger jag inte att filmen inte var bra, det var den! Vi tog ett par varv runt stan i diskussion om de fantastiska vyerna och miljöerna. Pratade  fängslande öden och intryck. Kort och gott; se och läs. Du kommer inte ångra dig.









Kommentarer
Postat av: Elin

åhh, känner igen det där med jackor o tröjor... hopplöst ibland, jag är också oproportionerligt byggd!
men dina träningsbyxor som du fick i julklapp, passade inte de? eftersom jag lekte modell för dom så vill jag nu ha ett utlåtande ;)

Postat av: funrun

inte den typ av kjol du eftersöker, men jag måste bara berätta att jag köpt en träningskjol. Låter sjukt, ÄR kanske lite sjukt, men den är jäkligt snygg och den kommer att sitta som en smäck i sommar! =) Den har inbyggda byxor under kjolen så man slipper fundera på om man hoppar för mycket... =)

2008-04-07 @ 20:11:42
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: ruth

elin: träningsbyxorna jag fick av bror är kalasfina. Speciellt när jag drar åt dem vid foten då de är ca fem cm för korta...

funrun: Åh, är det den från puma? jag har oxå kollat på den för att hasa runt joggingrundan med lite stil!

2008-04-08 @ 15:23:07
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: funrun

nike tror jag bestämt att det är. Har Puma också??? Var har du sett den? Ge mig fler träningskjolar!!! =)

2008-04-08 @ 20:32:08
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: ELin

Haha, är de?! Men... har du mkt längre ben än mig eller? :P

2008-04-09 @ 17:19:37
URL: http://eerdal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback