att va söta å lika som bär...

image81När Malin berättade att hon och Markus väntar tvillingar, blev jag naturligtvis jätteglad! Inte bara det att det är speciellt att vänta två. Utan därför att det är speciellt att vara två! Det är en av de mest fantastiska sakerna som finns! Jag tycker ärligt synd om alla som saknar en tvilling i sina liv. Ett sådant syskon är så mycket mer än bara en i skaran. Det är personen man varit tillsammans med sedan allra första början. Jag älskar mina bröder högt. Men det är en annan känsla jag har för min tvilling. Man har en tillhörighet, något som bara vi har och de som inte är tvillingar kan omöjligt förstå det. Kolla bilden ovan! Där är vi fyra månader gamla och söta som få... Haha... Lika som bär och nästintill omöjliga att se skillnad på. Visste  du att pappa faktiskt blandade ihop oss som små knoddar? Det är sant!!!




image82Vi blev lite äldre och började inse vad det egentligen innebär att vara nästan likadana och lika gamla. Bästa kompisen var alltid med, vare sig man var hemma i lekparken eller hos farmor och farfar. På bilden "hjälper" vi till med höskörden!


Det har alltid varit "vi" "vår", "oss". Som: "Du är lika gammal som oss". Visste du att det dröjde ända tills vi var 16 och började gymnasiet  innan vi lärde oss säga "jag"?  Ahhh... du behöver inte frusta att det är tragiskt.... Nu för tiden kommer det automatiskt att prata i singular. Fast lite tomt är det emellanåt erkänner jag med visst motstånd.










image83Några år senare.... fortfarande lika och många har svårt att se skillnad på oss. Åtminstone de första gångerna. Därefter brukar det gå jättebra. Trots att vi är tvillingar och väldigt lika, är vi även extremt olika! Som många andra tvillingar har vi utvecklas åt varsitt håll och fått olika intressen.

Som vi brukar säga; Tvillingar är något man föds till. Ett öde som ibland blir tung att bära. Men trots allt är det en välsignelse och borde vara en mänsklig rättighet.














Kommentarer
Postat av: Elin

åhh, ja känner igen två av korten tror jag!! Från virserum =)

Postat av: Marcus

Klockren beskrivning Ruth! Kunde inte sagt det bättre själv. Håller precis på att övertyga Malin för fullt om hur fantastiskt välsignad hon är som får bära två små liv inom sig. Så det är bra att du hjälper mig ;-) Malin hälsar!
Kramar från oss i Skåne

2007-09-29 @ 16:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback