ahh... det var tider det!

Min bror vill att jag kommer till vår andre bror om någon helg. Han fyller år och har stor fest. Jag vill hur gärna som helst. Men det är långt till Halmstad. Och dyrt. Tiden bör dessutom användas till jobb. Så, vad ska jag göra? Åka med mina superbröder eller vara hemma och göra nytta?

ja, ja. Det är trots allt någon vecka kvar att fundera på.

Hörde på nyheterna att det varit ett rån på Ekerö. En vanlig människa tänker förmodligen "åh, vad hemskt!"  Men jag är inte alls som alla andra. Jag är journalist och älskar när det blir rubriker. När jag gick på Kagge gjorde vi en tidning som heter
Enytt. Där skolades vi in hur en tidning görs i alltfrån redaktionellt arbete till research och bildredigering. Just nu önskar jag mig tillbaka till Enytt- tiden!!! (missförstå mig rätt. Ibland var vi så desperata efter stoff till den där förgjordade tidningen att vi nästan hittade på dem själva) Vilka underbara artiklar de får skriva nu! Intervjua bombexperter, personal, vittnen, tracka polisen... Ahhh... det var tider det!

Nu ska jag snart iväg till Mary Kay-möte. SD Jessika Larsson är där ikväll. Kommer bli toppen! Dessutom ska mamma med. Hon var här i helgen och hälsade på. Tyckte naturligtvis att hon måste komma med på ett unitmöte!

Kommentarer
Postat av: Malin

haha, ja du det var verkligen tider! Hade nästan glömt bort det, känns så avlägset.... Men visst, vi gjorde ju verkligen nyheter av ALLTING (eller ingenting, haha) hoppas allt är bra med dig vännen, ringer dig i veckan nångång. Allt bra med oss.
Kramar!!

2007-09-10 @ 22:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback