Bittra tårar över Claes svek

Jag kom på en sak häromdagen: Det är advent på söndag! Hur kan tiden ha gått så fort? Det var ju nyss semester och ösregn. Jag glassade i Halmstad hos min bror och hade det fantastiskt. Kan någon förklara hur allsindar fem (5) månader ha kunnat rusa på så där. Nä, jag fattar absolut ingenting.

***

Jag och syster skulle införskaffa adventsljusstakar i går kväll. "Åh, jag vet" utbrast syster. "Claes Ohlson har sånna. Billigt dessutom!" Är man lika delar småläning och ölänning känns det mycket bättre att lägga lite pengar på sådana traviala prylar. Storstadsmänniskor, som vi nu är, satsar hellre på
jeans, väskor och annat livsnödvändigt. I alla fall. Spana in bilden, visst ser den helt bedårande ut. "Ahh... just den i fönstret hemma skulle vara helt underbar" sa jag och fick en syn om den magiska Disney- version av julen (Inte ett ord om att advent är en nordisk företeelse och inte alls existerar i USA. Tssss) I affären ville jag luta huvudet mot systers axel och gråta besvikna tårar. Trodde inte att plastgranen hemmavid kunde slås av en simpel ljusstake. Den fullkomligt skrek: jag är gjord i plast. I plaaaaaast.  I en tvillinggemenskap som inte behöver ord, kom vi överrens om att skippa hela idén. Hur kunde Clase him self kunna svika oss så här grymt? Med släpande steg och nerböjda huvuden gick vi hemåt.

Då, my darlins.
Då fick vi en uppenbarelse.
Du får veta allt på söndag kväll.
Exklusivt med bilder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ajaj, akta dig för att säga negativa saker om Clas Ohlson... Det är nämligen mecka för såväl min man, min bror och min far ;-) Har julpyntat här hemma hela veckan, så nu är det riktigt myspys!! Hoppas det belv så för er också till slut. Nä nu ska jag dra till jobbet, med efterhängsen förkylning och en mage som blir större för varje timme...(känns det som)
Ha en bra lördag!
Kramar!!

2007-12-01 @ 10:53:11
Postat av: Malin

Ja, inlägget ovan var alltså från mig :-)

2007-12-01 @ 10:54:03
Postat av: ruth

ska försöka att inte tänka alltför elaka tankar om clas ohlsson i framtiden ;) Härligt med julpynt! Vi ska lägga krut på det i kväll, har storslagna planer! Hoppas du blir bättre snart! kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback