i tidig gryningstimma

Ibland får jag frågan om jag verkligen har alla indianer i kajaken. Idag har ett par ögonbryn höjts och mitt förstånd kraftigt ifrågasatt. Den simpla anledningen är att jag har börjat springa innan jobbet. Det var något jag gjorde mest hela tiden både förra hösten och innan sommaren. (kanske en bidragande orsak till krånglande knän och smalben…) Skillnaden från förr är att jag numer måste bege mig bra mycket tidigare för att hinna. Imorse ställde jag klockan 04.38. Jopps, du läste rätt; tjugo i fem. På morgonen. Långt innan solen ens har funderat på att kika över horisonten. Inga bilar, inga människor- på sin höjd en skrämd hare som skuttar över vägen.
För det allra mesta är det inga problem att svinga benen över sängkanten. Inte om jag kvällen innan har lagt fram allt som jag behöver. Att ställa mig och leta efter löparbrallor och strumpor är ingen hit. Nepp, när jag vet att allt väntar på mig (och att jag dessutom har tagit mig tid att lägga fram det snyggt iordning) gör att jag inte har något annat val än att pallra mig upp. Gryningen var mörk och kylig, frös de första minuterarna men ansträngde mig för att slappna av. Mötte två tidningsbud längs vägen och ett par lastbilar. (de funderade förmodligen över vilken kuf som konditionerar vid en sådan okristlig timma) Annars var det bara jag, mina andetag och mina taktfasta steg. Åtta kilometer fem minuterstempo var just det jag behövde för att kicka igång livsandarna.
Pigg, glad och otroligt nöjd sitter jag nu på jobbet. Sprängfylld med energi och redo att göra alla uppgifter som är uppradade på skrivbordet. Jag har saknat morgonlöpningen (och vanlig morgonträning givetvis) otroligt mycket!

Kommentarer
Postat av: Mela

Knäppo. Inte ens tomten är vaken innan fem. :)

2008-09-17 @ 14:21:35
Postat av: alis

Låter härligt, önskar att jag självkunde springa tidigt på morgonen, det skulle underlätta så mycket av planeringen då. Men jag vill ju springa vid 21-22 tiden...

2008-09-17 @ 14:29:14
Postat av: JoHo

Ja, det är ju där man skiljer agnarna från vetet vad det gäller träningsambitioner :p Men gött att du gillar det, heja!

Postat av: GymGlam/Caroline Nilsson

Wow! Im impressed! Du måste tillhöra värsta sorten! Själv har jag väldigt svårt att förstå hur man kan komma på tanken att kliva upp för 04.45 på morgon för att träna! Haha.. Bra jobbat!

2008-09-17 @ 23:05:23
URL: http://www.metrobloggen.se/gymglam
Postat av: Ferhat

Vill du se mig som Björn borg? Ronald McDonald? eller varför inte Tyra Bank? Gå då in på min blogg http://Ferhat.blogg.se/ där ser ni mig som några kändisar hahah. Gå in och kommentera.



Rösta gärna också på min blogg om du orkar :)

2008-09-17 @ 23:07:19
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Evelina

kolla in min blogg ;-)

2008-09-17 @ 23:10:34
URL: http://tigerlina.blogg.se/
Postat av: Johan

Måste ge mig tillkänna igen, alltid lika roligt att läsa vad du skriver både här och i arbetet, det som imponerar mest på mig är att du kan ställa klockan på 04.38 och inte 04.40 som känns så mycket mer naturligt. / Johan

2008-09-18 @ 00:57:37
Postat av: Dunceor

Jag brukar köra ett par tidigt morgonpass också och då ställt klockan på 4:40. Man brukar vakna till medan man springer.

Dock var jag lite impad av mig själv när jag kom ut 5:30 i lördagsmorse, grymt tidigt på en ledig dag!



Trevlig blogg också.

2008-09-18 @ 11:52:52
URL: http://dunceor.wordpress.com
Postat av: Carro

Var oxå ute och sprang i morse. Inte så galet tidigt som du då, haha...Är inte min prime-time direkt. Mest för husbehov. Musklerna och lederna har inte riktigt vaknat då. Men skönt att ha träningen gjord.

Gött jobbat:)

2008-09-18 @ 20:48:33
URL: http://carroho.blogspot.com
Postat av: Sofia

Oj. Nu blev jag inspirerad till morgonträning. Kan nog bli en jogg till jobbet någon dag framöver.

2008-09-19 @ 12:35:41
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/
Postat av: ruth

Mela: nä, han väntar ju till julafton!



Alis: Jag ställer mig in på kvällen innan att kuta på morgonen. Å när jag vaknar MÅSTE jag upp på en gång, annars blir det segt värre.



Joho: Haha... ambitioner har vi alla!



GymGlam/caroline: man får ta de tider som erbjuds, haha.



Johan: 04.35 kändes alldeles för tidigt, 04. 40 alldeles försent- då valde jag tiden mitt i mellan :)



Dunceor: Bra där, en tidig lördag slår det allra mesta! Visst vaknar man ordentligt när man springer.



Carro: Jepps, träningen avklarad och klockan har inte ens blivit 0600! Superskönt.



Sofia: Hejja dej!





2008-09-19 @ 13:27:50
URL: http://ruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback