rastar löpardojorna runt Djurgården

vänner, jag är ledsen äver att ha ignorerat er totalt de senaste dagarna! Kan man skylla på jobbet så gör jag det. Det har varit ovanligt mycket att stå i och dead line har flåsat mig i nacken som en blodtörstande tiger... Men nu är veckans alla artiklar färdigskrivna, de allra flesta är publicerade och några av dem sätts på måndag. Alltid lika roligt att se sitt verk i tryck!

Nä, nu pratar vi om roligare saker i stället1 Eftersom jag jobbade i söndags var jag ledig idag. Obeskrivligt skönt att få sova ett par timmar längre! Fotade för jobbet, packade klart väskan och kastade mig iväg i Stockholms Länstrafik och spatserade från centralen till sats. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att träna en ledig dag! Från början hade jag planerat att gå på lunchspinningen. Men när jag såg de ljuvliga vädret gick det inte att motstå att rasta löparskorna. Jag dressade om och joggade iväg i riktning mot Djurgården. Solen strålade och löven singlade ner över gångbanan, kändes nästan som att vara med i en Disney-film! Serpentinade mellan dagisgrupper, mammor med barnvagnar, pensionärer och andra joggare.  Jag har inte har så bra lokalsinne (host-host...) och virrade bort mig ett par gånger. Det är inte lätt att hålla reda på alla kurvor, avtagsvägar och riktiningar! Fast en gång var det inte enbart mitt fel! Skulle förbi en hisnande vacker sträcka med vatten på ena sidan och hög mur på den andra. Nnågra meter in på stod en grävmaskin och blockerade varje milimieter. Ja, jag vet, helt otippat! Fick vända om och ta en alternativ väg. Rackans liksom... Hamnde långt upp i geografin och snurrade runt på stigar innan jag kom rätt. Nåja, jag kom rätt tillslut och avverkadecirka 12 kilometer. Kom på att jag har ett styrkepass kvar den här veckan och gjorde det på direkten. Varför skjuta upp något så roligt till en annan dag? Rygg och triceps under effektiva 45 minuter. Lovely!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback