12 km i regn och motvind

Inte ens jag lockas av att ge mig ut och springa i blåst och regn. Men har man bestämt med tjejerna, då går det inte att backa ur! Sofy och Terese och jag hade bestämt träff utanför Dramaten för en härlig tur tillsammans igår. Jag kom lite tidigare och vankade runt en sväng och frös. När tjejerna kom, ägnade vi ett par minuter att ondgöra oss över vädret; bitande motvidn och kallt regn. Men så snart man blivit varm märktes det knappt. Vi tog oss i prattempo runt Djurgården. Konstaterade både glatt och överraskat att vi inte var de enda som sållade agnarna från vetet! Efter ungefär en mil ökades takten och skjutsade upp pulsen. Eftersom jag alltid annars springer själv, uppskattar jag sällskapet något oerhört! Det är alltid lika skoj, speciellt när det är två så härliga brudar som Sofia och Tessan! (Ja, naturligtvis saknade jag de som inte hade möjlighet att vara med. Men nästa gång räknar jag med er !) Efter avklarat varv vinkade jag hej då till tjejerna och fortsatte mot centralen. Där missade jag min pendel med två minuter.
Ah, riktigt surt! Inte bara för att jag avskyr att vänta utan för att jag var genomblöt. Kombon blöt i kallt väder är ingen vidare hit. Joggade fram och tillbaka på perrongen, gick ett varv inne i ankomsthallen och försökte att inte förfrysa mig totalt. Nu när jag tänker efter; varför sprang jag inte vidare till Södra station? Jag hade inte bara hållit mig varm utan även utan även plussat på joggkontot med några kilometer. Och varför tog jag inte med mig väska med ombyte och langade in på Sats? Haaa, kan bara konstatera att jag kopplar av alldeles för mycket under helgerna. Lagom frusen och blöt hoppade jag tacksamt in i tåget när det rullade in. Under hela tretton minuter kunde jag sitta ner tills jag tokrusade hem. Inte kan man gå när löparkläderna är på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback