inte svårare än så

Det har varit en perfekt dag hittills! Solen var redan uppe när jag vaknade, hann med allt i lagom takt och på väg till pendeln underhöll Norah Jones med sin bästa skiva "Come away with me".
Snygga Jane gick och fyllde år och firade dagen till ära med ett cykelpass. Jag invigde dessutom mina våldsamt snygga skor! Det var rejäl skillnad att spinna med dem på fötterna. Kruxet var bara att få fast dem på pedalerna... Tack vare pedagogiska Janes handgripliga metoder gick det tillslut! Passet var lika lysande som vanligt. Det märks att Terese gillar sina tisdagsmorgnar på Zenit! (säg till om du aldrig varit med så drar jag med dig vid lämpligt tillfälle!)

Första saken på jobbet var att skicka iväg en stor försändelse. Jag traskade över Götgatan med en kartong, storlek gigantisk, i famnen och lokaliserade kassaservice. Över kartongkanten såg jag att de inte öppnar förrän 10.00. Att gå tillbaka till kontoret föga. Men att sätta mig bredvid mannen som vakade utanför systemet var inte heller ett alternativ. Äh, tänkte jag och kom plötsligt på att det här givetvis skulle förvandlas till ett grymt vardagsmotionspass; tung låda + spurt över gatan + sex trappor = härligt flås. En timma senare gick jag ner och lämpade in försändelsen. Lätt som en plätt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Lika hurtig som vanligt :-) var på tvåmånaderskontroll med pojkarna i förmiddags, och efter att ha konstaterat att de växer så det knakar och kommer ikapp fint, trots diverse komplikationer när de låg i magen så sa sjuksköterskan; "ja, men tvillingar är riktiga överlevare med rejält med jävlar anamma, det har de till fördel under resten av livet" hahaha, lovade mig själv att inte berätta det för nån, men var tvungen ;) och du kan ju gissa vem som är stolt just nu...

Kram på dig! På fredag kommer vi :-)

2008-05-20 @ 13:58:58
Postat av: Elin

Jag har aldrig varit med på spinningen!! Fast.... lite svårt med tisdagsmornar kanske, långt att pendla....:(

Postat av: ruth

malin: Japp, måste tänka på min image! Det värmer hjärtat att tvillingar har kämparanda som få! Ska bli så skoj att ni kommer :D



elin: passa på när du kommer nästa gång ;)

2008-05-21 @ 09:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback