bra måndag!

image163Kickade igång måndagen okristligt tidigt: Entrade Sats Zenit strax efter öppningen. Där väntade jag en stund på Sam som ett par dagar tidigare kaxigt frågat om jag orkade med morgonträning. "Hå, serru" svarade jag på min bästa imiterade 08´ska. (smålänning som jag är)  Efter en tuff rond sax-sten-påse bestämde vi att köra mitt program. Stegen styrdes mot löpbanden för några minuters uppvärmning. Efter tre set benpress och utfall guidade Sam till PT-rummet. Hade inte det blekaste att det existerade, glatt överraskad! (Här kommer jag bli stammis!)

Jag lekte PT och instruerade honom så bra jag bara kunde. Galet skoj! Min glädjeenergi överfördes till Sam och han slet som en Vasalopps-åkare. Han skrattade och sa att det var för att manligheten inte skulle få sig en törn. För att inte verka sämre tog jag i allt vad jag hade. (Tävlingsmänniska som jag är... Måste bero på att jag är tvilling) I avslutningen när vi pressade bicepscurl ploppade venerna fram! Oh, det är bland det vackraste som finns.

Som sagt, det var verkligen en kanonstart på veckan. Tränar annars ensam och uppskattade mycket att ha någon att peppa och att bli peppad. (inte minst) Nästa vecka är det Sams schema som gäller. Gissar på att jag får slita hund då... Bäst att jag tränar i veckan för att förbereda mig. Kommer bli kalas!

Kommentarer
Postat av: Linda

svar:haha jaaa han är inte svår att känna igen..

Postat av: Jane

Det är möjligtvis inte så att du hade ett gult linne på dig....? :) Isf fanns jag på ett löpband snett framför dig... ;)

2008-03-03 @ 15:38:30
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

Linda: Lätt som en plätt!!

Jane: Jo, det stämmer fint det! Hade mycket riktigt ett gult linne på mig! Rackans att jag inte såg dig!

2008-03-03 @ 16:14:02
Postat av: Jane

Synd att jag inte hade mina linser i eller brillor på, för jag såg dig bara i spegeln och är inte alls säker på att jag skulle känna igen dig om jag stötte på dig igen.. :-P Men det stämde så bra in när jag läste ditt inlägg! :) Själv kämpade jag med mina intervaller.. ;) Kanske ses oftare nu när även du hittat till PT-hörnan! :)

2008-03-03 @ 17:48:19
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

jane: Får helt enkelt färgkoda mig nästa gång! Hoppas vi springer på varandra i PT-hörnan. Var ju ett jättebra ställe! Hade jag vetat att du kämpade med intervaller skulle jag hejat på!

2008-03-03 @ 20:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback