äntligen träning igen!

Skönt att det är måndag igen! Med den kommer jag in i mina gamla vanor och rutiner.  Nu låter det som om jag är värsta tråkisen som inte klarar av att ta sidspår i vardagen. Oh no, inte det minsta. Men de senaste veckorna har varit så hysteriska och jag har jobbat dygnet runt med frilans, vanligt jobb, systers bröllop och kommande träningsresa. Det är helt enkelt skönt att det lugnat ner sig lite. Luften gick ur på lördagsnatten efter bröllopsfesten. Var längst upp i trappan hos mamma och pappa och sjönk ihop på trappsteget, lutade huvudet mot väggen och kunde inte begripa hur jag skulle kunna förmå mig att peta ur nålarna ur håret, tvätta av mig sminket och krångla ur klänningen. Ännu mindre hur jag skulle kunna släpa mig till sängen två meter från trappavsatsen. Minns inte riktigt hur det gick till, men jag vaknade morgonen efter iklädd nattlinne, avmejkad och urnålad. Ibland går kroppen av sig själv utan att skallen hänger med!

Däremot orkade jag inte upp till morgonträningen imorse. När alarmet drog igång klockan fem snoozade jag två gånger för att sätta om den till sju. Istället blev det extra lång lunchträning med 65 minuter styrka och 60 minuter spinning/core. Uppvärmningen 15 minuter på Crosstrainer kändes helt ok. Iallafall om man ser till knäets bästa. (Minns inte om jag sagt det, enligt sjukgymnast Louise är jag på god väg att skaffa mig ett löparknä. Fullständig löpvila framöver är beodrad. Jag håller på att bli tokig. Minst sagt! Istället sysselsätter jag mig med alternativ träning som crosstrainer och rodd. Inte lika skoj som att kasta mig ut i spåret, men det fungerar och jag får motion.) Såg på gymmet att det är beachspecial på BodyCombat senare ikväll. Klart jag måste vara med på det! Tror att det inte kommer fresta för mycket på vaden eller knäet. För säkerhet skull kommer jag hålla mig långt bak i salen för att ha möjlighet att smita ut. Dags för mellanmål och kaffe från Götgatan Stories, stans bästa kaffe! Ah, det är så skönt att få sätta igång med träningen igen. Trots att det bara varit två dagars totalvila (om man inte räknar med tio timmars trippande i (universums, världens, Ölands, festens högsta) klackar som en sorts träning) (det kändes åtminstone i fötter och vader) har jag saknat den otroligt mycket! 

Jag skulle bli otroligt glad om du dyker upp och gör mig sällskap ikväll! (Jag är tjejen i gult linne och svarta capir-brallor. Säg hej!)
 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Nä vad jobbigt med löparknä!! Tror du att det blir nån tejmil nu? Funderade på att anmäla mig ikväll, men ville vänta och höra om vi skulle få ihop nåt lag..

Postat av: Jane

Jag håller tummar för både vader och knä sötis!! Ses vi i morgon på spinningen?

kram!

2008-06-09 @ 20:04:35
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

andréa: jag ska fråga på onsdag när jag ska till sjukgymnasten igen. Kommer bli så grymt besviken om jag inte kan springa!



jane: taaaack! Klart vi cs imorrn!!

2008-06-09 @ 21:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback