nu känns det bra att ta det lugnt en timma eller två

Om ett par minuter checkar jag ut för idag. Arbetsdagen blev betydligt längre än vad jag hade räknat med! Hmmm... är nog så innan man är på väg att kasta in nyckeln i brevinkastet för gott. Det är ofantligt mycket att slutföra, plocka ihop och sortera. Nästan tur att det bara är tisdag. Det kanske inte är så underligt att jag känner mig smått trött trots allt. Körde dessutom PT-timme med Jo idag. Oh man... Brukar alltid säga att hon jagar livet ur mig under träningspassen. Men den här gången var det riktigt nära. Vi körde stationer med utfallsgång (8 kg kettlebell i varje hand), sidohopp på hög stepbräda,(djuuupa knäböj och superutsträckt rakt över brädan) axelpress (samma vikt som i utfallen) och boll. (armhävning och anklarna-på-bollen- och- dra- knäna- mot -hakan) Lägg till chins med hjälpvikt, armhävningsrace, sit ups med viktskiva i lutande bänk och stående planka med vridningar med inlagda armhävningar (vad den nu kan tänkas heta på yoga-språk)
Jag blev ordentligt trött och låg en sväng på golvet mellan varven. Med jämna mellanrum snurrade gymmet ett par varv. Skam den som ger sig; att synfältet krymper och omgivningen brusar är ingen anledning till att ta en paus. (ytterligare en check på att man jobbar på bra)
Det blir inget mer Sats ikväll som jag från början hade tänkt mig. Jag kör totalvila tills imorgon. Och vet ni vad, det känns helt ok!

Nu är det dock hemfärd som gäller. Ser nästan fram emot att åka pendeltåg en stund och läsa
"Fördjupade studier i katastroffysik". (Den rekommenderar jag för övrigt varmt) Kvällen blir förhållandevis lugn. Ja, det vill säga om nån inte vill hitta på nåt. Jag är alltid beredd att slå klackarna i taket, skicka iväg ett sms så styr vi upp ett äventyr!

Kommentarer
Postat av: Mela

Åh, jag läste ut den för någon vecka sedan - har givetvis gett bort mitt exemplar redan. Pay it forward, liksom...

2008-06-24 @ 22:29:59
Postat av: Jane

Sweetiepie! Se nu till att lägga in 48 timmars träningsvila också en dag den här veckan (dvs EN HEL DAG), så ska du se att träningen ger ännu bättre effekt (som du ju vet)! ;) KRAM!

Postat av: ruth

mela: det är det bästa, att man kan dela med sig av upplevelsen!



jane: Oj, 48 timmars träningsvila; är det möjligt? kramar

2008-06-25 @ 10:29:42
URL: http://ruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback