klibbigt varmt

Det är varmt i mitt rum, jättevarmt! Speciellt när solen legat på hela dagen innan och ventilationen i bortre Sahara (en vindstilla dag) är bättre än hemma hos mig. Med fönstret försiktigt på glänt somnade jag tillslut (antagligen av ren utmattning sedan BodyCombat passet.) Vaknade ett par timmar senare, lite lätt (med modifikation) varm. Kickade av täcket och flaxade hjälplöst med ena armen. Dåsade till igen. Vaknade insnörjd i lakanen och ännu högre temperatur. Stapplade upp, snubblade på spinningskorna, hoppade vidare till ytterdörren och pustade på trappen. Hmm, mja, så illa var det inte trots allt. Det är väldigt vackert att sitta och beskåda soluppgången från en vanlig trätrappa i förorten. Spindelväven gnistrar, daggen droppar och världen andas kom-igen-nu-är-det-en-ny-dag. Funderingar över ditten och datten fungerar även det utmärkt i arla morgonstund.
Pallrade mig så småningom in och drog på mig träningskläderna; spinning med
bästa instruktören stod längst upp på att-göra-listan. Till min besvikelse hängde regnmolnen i trädtopparna, vart tog solen vägen? Snygga Jane förklarade förnuftigt att det bara är bra att det blir lite blött i markerna. Om inte annat för djuren som inte alls gillar torka. Hmm, very well. Låt gå om igelkottarna får mat igen.

Terese serverade ett toppenpass! Blev alldels lyrisk över bra låtar, långa backar och snabba intervaller. Hamnade i spinning high (kan man säga så?) med grymmans tryck i benen. Zenit hade ingen ventilation idag och jag blev  varm. Väldigt fort och väldigt mycket.  Blev så inspirerad av värsta bästa spinningen att det blir ytterligare ett spinningpass på lunchen med efterföljande styrka. Yeah, stor och stark (!!!) Ja, eller snarare snart så.

Såg, btw, att jag är lika bra på brun utan sol som med solskyddsfaktor; det blir smått randigt. Längs höger underarm har jag en tydlig linje. (vill inte ens spana på ryggen...) Ser minst sagt roligt ut. Vet inte riktigt vad för ursäkt jag ska komma med! (Det där med solskyddet kommer från en resa till Sharm el Sheik, Egypten för ett par år sedan. Jag hade bråttom till stranden och slafsade på hipp som happ. Big misstake. Hade handavtryck lite varstans och lekte leopard resten av vistelsen. Att man aldrig lär sig!) Ha en underbar dag i soldiset!
Nu drar jag till Sats Regeringsgatan!

Kommentarer
Postat av: cizzi

Låter som en härlig träningsmorgon =) Sen när det gäller brun utan sol så tillhör jag också zebra-släktet. Hur jag än gör så blir det ränder eller fläckar. haha

Postat av: Elin

Jag håller med jane, det är bra med lite regn... särskilt inför mitt kommande scoutläger, annars får vi nog inte elda ;)

förövrigt så kan vi bli randiga kompisar, jag har fått en snygg solbränna...

2008-06-10 @ 12:53:51
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: Terese Alvén

åh jag som var med på ett cykelpass på Hötorget på lunchen. trist att du inte satt på första rad med mig där. Kram!

2008-06-10 @ 15:49:43
URL: http://www.sparkibaken.se
Postat av: ruth

cizzi: det var en kanonmorgon! Ah, så typiskt med sånna krämer. Alltid blir det nån skavank.



elin: äh, ni kommer bränna ner hela skogen ändå, med eller utan regn markerna...



terese: Åh, vad dumt! Hade älskat att trampa bredvid dig. Nästa vecka!

2008-06-11 @ 10:38:02
URL: http://ruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback