jag flängs!!

Benen har fortfarande mjölksyrekänningar, två timmar efter cykelpassets slut. Det känns riktigt, riktigt bra! (ett bevis på att jag tog i precis så mycket som jag skulle.) Fick skynda mig rejält efteråt för att hinna till Enskede innan jobbet. I går eftermiddag skulle jag ha levererat ett paket in person.  Naturligtvis trillade det bort ur tankeversamheten i allt som måste göras den absolut sista veckan på kontoret. Det man inte har i huvudet får man ha i benen... Jag pinnade visst på riktigt rejält och hann både fram och tillbaka innan stämpelklockan plingade. (nu har vi ingen sådan på mitt jobb. Men OM vi nu skulle haft en sån skulle jag varit i god tid. Äh, ni vet vad jag menar) 

Under tiden jag åt frukost framför jobbmailen, såg jag något oroväckande i urringningen: Huden lossnar! Antingen är jag allergisk mot mig själv och stöter bort mitt eget skinn. Eller så är det helt enkelt att Mallisresan gör sig påmind. Trots solskyddsfaktor lyckades jag med konststycket att förvandlas till en baconskiva. (det vill säga brandbilsröd med vita ränder lite varstans) Nu faller huden som Sverige i fotbolls-EM. Vissa vitsiga personer skulle fnissa att jag är så gammal att jag börjar damma. Icke, svarar jag på ren småländska; här ska ingen hud flängas. På med fuktkräm en masse. (basta!!)


Kommentarer
Postat av: Lissan

Var lugn Rutan! Jag kommer både filma och spela in konserten, så ett och annat smakprov blir det allt!

Postat av: Elin

Jag flagnar också :( tycker det är lite taskigt av solen att inte vilja titta fram och underhålla våra bruna nyanser....

2008-06-24 @ 18:11:51
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

lissan: Hurra!!!



elin: Visst är det taskigt! Det går inte an att förlora brännan som man skaffat sig. Bättring, solen!

2008-06-24 @ 19:28:27
URL: http://ruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback