lunchdejt och spinning

Igår kväll slängde jag iväg ett mess till världens bästa Jane och frågade om hon skulle på morgonspinningen med Terese. Hennes svar löd att man inte går upp klockan fem under semestern. Haha, nä- det såklart. Istället bestämde vi oss för att vara med på en lunchklass. Jag dök upp någon timma tidigare med styrketräning för ögonen. Värmde upp på crosstrainern och gav mig sedan i kast med maskiner och vikter. Mellan två set tog jag ett varv runt gymmet och petade förstrött på några viktplattor vid bänkpressen. Killen som också tog en kort vila kom fram och ursäktade de låga vikterna. För ett tag sedan bröt han handleden och fick inte ta så mycket som han egentligen ville. Småvikter.. för min del kan jag inte ens rubba 80 kilo! Timmen gick väldigt fort och till min förvåning kunde jag öka kilosarna på nästan alla övningar! Där ser man, ett par veckors vila gör alltså susen!
Klockan slog spinning och klassen satte igång. Jane var som vanligt bubblande glad och peppade järnet. Det var panikvarmt inne i salen och jag svepte frenetiskt pappret över pannan. Trots det forsade det från varenda por på kroppen! Instruktören var pedagogisk och tröttheten tog ut sin rätt. Men saknade ändå Terese på instruktörscykeln. Hon kör mycket tuffare, mesar inte undan tiden utan kräver mer av sina deltagare. (Det kan man kalla valuta för tiden!)

Efter en lång dusch och snabb mejk skyndade vi oss ut i receptionen. Där väntade syster yster och Terese (her self!)Vi hade seriösa lunchplaner... Under tre timmar pratade vi om precis allt från bröllop till New York. Tack tjejer för en kanontrevlig eftermiddag!

Nu börjar det bli dags att attackera sängen. Ska gå upp med tuppen imorrn och träna. Och det är bara att vänja sig, ska vara klockan åtta på redaktionen i Uppsala hädanefter! (sova på tåget; yeaaaah)
Sleep tight, my darlins.

Kommentarer
Postat av: Terese Alvén

Hej gumman! Tack för en underbar dag igår och för ditt sällskap i morse. Nu sitter jag på tåget på väg till semester. Woohoo! Lycka till med byline-plåtningen. Kram

Postat av: Petra

Aha, ska du pendla till Uppsala? Redaktionen i Uppsala brukar innebära UNT :-)



Apropå instruktörer som mesar bort tiden så är sådant väääldigt irriterande. Särskilt som man ju tagit sig tiden att ta sig till träningen. Då vill man ju ha valuta för tiden, precis som du säger. Var på ett skivstångspass nyligen, de brukar vara minst 50 min + stretch, men den här instruktören körde 43 minuter...då blir jag sur =)

2008-07-30 @ 11:17:40
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Tösen

Den här bloggen har jag missat! Trevlig läsning :)

2008-07-30 @ 11:23:04
URL: http://svettoholic.blogg.se/
Postat av: Jane

Ja, tack för igår! Det var störtmysigt!! :D Jag hade också som plan att ta mig dit tidigare och köra styrka, men det blev shopping i stället.... :D Kram!

2008-07-30 @ 11:31:39
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Johan

Hej, som Uppsalabo blir jag nyfiken på vilken tidning i Uppsala du ska skriva i. Jag snavade över din blogg för några månader sedan, och har titta in då och då sedan dess, just för att ditt underhållande sätt att skriva. Du ger de enklaste texter liv och beskriver saker så målande, som tillexempel när du skrev om din systers bröllop och ert letade efter en bibel, det vart roligt att läsa samtidigt som den stress ni kände i just den situationen lös igenom. Nu kanske man får nöjet att läsa dig i tryckt form också. / Johan

2008-07-30 @ 12:22:28
Postat av: ruth

tessan: Tack själv, det var ett rent nöje från min sida. Ha en fantastisk semester nu!



Petra: Åh vad störande. Är ett pass 55 minuter så SKA det vara 55 minuter (å helst ett par till) Man har tagit sig dit för att träna, inte slappa.



Tösen: du är mycket välkommen hit :D



Jane: Shopping är inte fy skam. Det borde vara en gren i OS! Haha.



Johan: Oj, tack! Blir alldeles röd här! Jag älskar att skriva och hoppas att det lyser igenom. Gillar någon det blir jag överlycklig!!! Du är mer än välkommen tillbaka hit.



2008-07-31 @ 20:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback