i väntans tider

Jag väntar på vinden. Hur är det möjligt att det kan blåsa minus tretton sekundmeter vid kusten? Jag kollar träden för att skönja vindilningar genom bladverket. Spanar ivrigt efter flaggor och vimplar och hoppas att de ska börja vaja ordentligt. Men nääää då. Det är lika stilla som i stormens öga. Om inte ett under sker blir det ingen ny dust med draken ikväll. Istället fördriver jag tiden på Sats (styrketräning och löpband= 2 timmar) och promenixar i närområdet. Halmstad är en riktigt trevlig stad! Jag går omkring och tankarna går åt att jag mycket väl skulle kunna tänka mig att bo här. Jobba på TV 4 eller Hallandsposten. Kitesurfa med N, umgås med bror den äldre och barndomsvännen J. Men slås på en gång av insikten; vem ska jag morgonträna med? Ingen kan någonsin ta snygga Janes plats! När ska jag få tid att träffa syster och alla kompisar hemma? Kommer jag inte sakna Stockholm något hemskt... Hmmm. Hur fint Halmstad än är får en flytt hit nog dröja ett bra tag.
Very well.
Jag och bror borde ut och spöa varandra i tennis nu. Men regnet hänger hotfullt i luften och ingen av oss känner för att bryta mitt i ett avgörande set. Film får det bli! Kom hit du också om du känner för det. Soffan är stor och vi har Pepsi max för ett helt kompani.

Kommentarer
Postat av: Elin

Konstigt att ni har pepsi...

Postat av: Jane

Åh, det högg till i magen på mig när jag insåg att du ens övervägde västkusten!! :-S Saknar dig här, KOM HEM!!! :D

2008-07-23 @ 19:36:46
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

elin: Trodde du nåt annat... "Pepsi max den bästa är, av alla jordiska drycker"



jane: jag kommer hem på söndag!! Ses nåt i veckan?

2008-07-23 @ 22:14:36
Postat av: Jane

Definitivt!! Vi styr upp en träningsdejt helt enkelt!

2008-07-24 @ 20:39:46
URL: http://felicitastraining.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback