tung runda

När jag vaknade var det ljust. Tog ett stålmannen-skutt ur sängen och var helt övertygad om att klockan var ställd en timma försent, minst! Nästan stum av förvåning konstaterade jag att så inte var fallet. Ljusare tider är här. Det finns hopp om livet, om mänskligheten och att åter igen få en uns solbränna! (Nu är det illa, tom. solränderna från bikinin är puts väck!)
Tog sovmorgon i dag. Hade egentligen tänkt att dra ut på en joggingrunda. Men eftersom gårdagens fortfarande satt fast i kroppen, skulle prestationen inte gjort någon nöjd. 12 kilometer i duggregn med stundtals mosande motvind sätter sina spår. Efter ett par kilometer kommer man in i det där flytet. Ni vet när benen går av sig själva och hela världen verkar vara inpirerad av en Disneyfilm med gulliga djur och trallvänlig sång. Det hände inte i går, kom inte ens i närheten. Det var bara jobbigt, precis hela tiden. Tiden hamnade på 57 min. Nästan godkänt.
Belönade mig med en riktigt god frukost och en varm dusch.

Men i kväll blir det andra bullar av; BodyCombat på Sats Södermalm. Ge dig tillkänna om du också ska dit!


Kommentarer
Postat av: Jane

Jag tycker att 4:45-tempo på 12 km är GRYMT bra!! Men så är jag inte så snabb heller.. :)

Postat av: ruth

Åh tack jane, du är alltid lika uppmuntrande!

2008-02-25 @ 22:05:05
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback