winter wonderland

Edit: Två minuter efter jag hade stängt ner datorn började det snöa. Jag var fortfarande ensam vaken och tyckte det kändes smått trist. Vägde fördelarna och fann inga nackdelar; det skulle bli en joggingtur. Svidade snabbt om och begav mig iväg. Plötsligt saknade jag superkvintetten otroligt mycket! Jag ville visa dem elljusspåret, semesterbyn, badplatsen och åkern där jag alltid genade för att komma snabbare hem från skolan. Kom på att man sällan är ensammare än man gör sig. Jag bjöd helt enkelt in gänget att joina mig i spåret. De utgjorde ett strålande sällskap!
Rundan blev nio kilometer och tiden 49 minuter. Det blev en härlig tur i ett fantastiskt vackert vinterlandskap med singlande snöflingor och vitkyssta vägar. Lagom tills jag kom innanför dörren var frukosten klar!
Nu är det snart julmiddag med allt vad det innebär. Jag har främst spanat in laxen, ägghalvorna och mammas köttbullar. Inte illa någonstans!

Kommentarer
Postat av: sofy

Hej! Aa, nu försatår jag! trodde du varit inne och läst hos mig när jag skrivit att jag skulle springa, men nu hänger jag med. Kul! Vad gillade jag åkrarna?



Kram

Postat av: Terese Alven

Jag vill ocksa springa!!! Det ar svart att halla motivationen och orken uppe under langre tid an 20 min har i varmen ... fast jag klagar inte, jag bara saknar vara langpass :-)

2008-12-27 @ 07:09:19
URL: http://www.sparkibaken.se
Postat av: ruth

sofy: Du tyckte att det inte såg ut att växa så mycket på åkrarna och jag höll med. Jane menade att de är frodigare i skåne och Mela antydde något om det inte finns några åkrar som den vid årstafältet. Terese påpekade att det var en rugbyplan och Mela sa att det nästan är samma sak.



Terese: Du får komma hem snart, saknar dig ju! Långpass i 40-gradig värme rekommenderas inte, däremot att simma i en pool eller spela tennis!

2008-12-28 @ 10:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback