taxi till jobbet

Ibland, eller rättade sagt för jämnan, blir jag rejält trött på Stockholms Lokaltrafik- SL. Det är förseningar mest hela tiden och det är bara en skön illusion att man någon gång skulle kunna komma i tid. I morse stod hela trafiken still på grund av växelfel. (vadan detta med växelfel? Det händer varje, varje,varje dag!) Jag väntade ett par minuter för att se om pendeln eventuellt skulle komma. Efter ett meddelande i högtalarna om att förseningarna var kraftiga ringde jag min kollega. Han pendlar också från Stockholm och är luttrad när det kommer till SL. ”Ta en taxi till Upplands väsby” löd hans råd. Jag flängde ut från stationen och plirade efter en ledig taxi. Som tur är, är det ingen större rusning efter sådana fordon halv sju på morgonen. Fick alltså tag i en bil relativt snabbt och fick glidåka till Väsby. Kändes helt ok! Kan klart tänka mig att åka taxi varje dag… Men det är attans dyrt! Tur att SL kommer att stå för kostnaderna idag. Egenteligen borde man kräva ett litet skadestånd med, stresspulsen stiger rejält när trafiken krånglar. Suck. Är det ett tecken på att jag ska ta mitt pick och pack pch dra till Uppsala på heltid?

Nu är snart arbetsdagen slut och hemfärd. Jag åker direkt till Regeringsgatan och tanken är att belöna mig själv veckans första träningspass. För att få upp konditionen ytterligare har jag planerat intervaller på cross trainern (allra helst vill jag springa på löpbandet, men benen bråkar för mycket. Under en joggingtur i lördags tvingades jag ge upp efter bara någon halvmil och linka hem. Får proppa mig full med Voltaren på lördag) och sedan fokusera på rygg, triceps och biceps. Najs! Det spritter i kroppen bara jag tänker på det!

(Om jag har testat Sats Uppsala än? You bet. I fredags efter jobbet letade jag mig fram längs oändliga gator och många torg. Tyvärr blev jag väldigt besviken. Gymmet höll inte alls Sats-standard på vare sig lokaler eller utrustning. Hela stället var slitet och utrymmerna små. På några platser kan det upplevas som mysigt, men inte här. Tveksamt om jag kommer gå dit igen. Imorgon ska jag försöka leta upp gymmet som finns på jobbet. Det är lite tveksamt vart det ligger och hur man kommer in. Äh, det är väl bara att gå runt och sniffa efter ett gym! (jag har ju lyckats förr, om inte annat i Uganda) (av alla ställen)

Kommentarer
Postat av: JoHo

Det suger verkligen att pendla när det blir rejäla förseningar! :( Än så länge (på 2 månader) har jag bara varit med om det 2 gånger, peppar peppar...



Lycka till med gymsniffandet, och hoppas att ert jobbgym är fräschare än Sats! Jag håller med dig om att Sats, Uppsala är rätt sunkigt! (har bara varit där 1 gång, det räckte) Och även om inte jobbgymet är super så blir det ju om inte annat NÄRA att träna :)

Postat av: Jane

NEJNEJNEJNEJNEJ!!! Vad är det jag läser?? Vad är det du överväger?? "Uppsala på heltid?" NEEEEEEEEEEJ!!! STOCKHOLM på heltid gumman, STOCKHOLM!! Du får inte ens våga flytta härifrån nu! :'(

2008-08-11 @ 22:15:27
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: ruth

joho: vad sägs om en träningsdejt på sats uppsala nån gång? Det är lättare att bortse från sunken när man är två ;)



världens bästa jane: jag vill inte till uppsala på heltid, men ibland känns det som om det vore enklare...

2008-08-12 @ 08:52:05
Postat av: Johan

Att SATS uppsala är slitet gemfört med de 3 SATS jag har provat i stockholm kan jag hålla med om, men små utrymmen?

2008-08-12 @ 15:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback