springa i cirklar

Eftersom min intervju blev framflyttad två och en halv timma igår kväll, fick jag plötsligt tid att åka till gymmet. Jag skyndade mig hem, drack ett stort glas Pepsi Max. Drog fram gymkläder och spänstade iväg till bussen. Några minuter senare var jag framme i Vällingby. Eftersom sats ligger typ tre steg från busshållsplatsen var det nada problem att hitta dit. Och det är något som jag uppskattar stort!


Bokade in mig på PT- cirkel, ett pass som jag gick mycket på för något år sedan. Jag gillar stationsträning och mixen mellan spurter, styrka och kondition. De har just börjat med det i Vällingby och jag ville naturligtvis kolla läget. En uppspelt PT uppenbarade sig och delade ut uppgifter i form av att placera ut mattor, vikter och stepbrädor. Han gick igenom de olika stationerna och vi satte igång. Bland annat idioten (springa fram och tillbaka mellan väggarna) armhävningar med upphopp, plankan, utfall med skivstång and so on.
PT´n kom förbi mig några gånger och utbrast gång efter annan" *piiiip* vad stark du är!" Jag är starkare än många tjejer i min ålder, men tycker inte det är så värst märkvärdigt. Jag jobbar för att lyfta tyngre och tyngre, bli starkare och uthålligare. (som man ska göra för att utvecklas bra) Men när jag såg de andra tre tjejerna som var med, var jag den som var mest tränad. En skippade upphopp på stepbrädan för att orken inte räckte till. Den andra gjorde utfall utan vikter och tjej nummer tre hade aldrig gjort en
armhävning innan. Då är det inte konstigt att PT´n blev impad av mina utfall med 25 kg på axlarna. När det var dags för mig att rusa idioten skrattade han att gänget fick skynda sig att göra så mycket som möjligt. "Den här tjejen är ruskigt snabb". (springandet fungerade som tidtagarur. Efter sex vändor- ca 40 sekunder- bytte man station) Vi hann med fyra varv på cirkelns åtta stationer.
Det var väldigt roligt och PT´n lovade ett mer intensivare upplägg nästa gång.( Jag ska kolla hur cirklarna ser ut på Zenit på onsdag kväll. Kom och gör mig sällskap!)


Kommentarer
Postat av: Lissan

Jag blir matt bara jag läser dina inlägg Rutan.. var får du all ork ifrån?

Postat av: Kajsa

pt-cirkel är verkligen kul! det är så härligt att få upp pulsen ordentligt trots att man kör styrka!

2008-08-26 @ 20:31:39
URL: http://kaajjsaa.blogg.se/
Postat av: ruth

Lissan: det är bara att bestämma sig! Orken kommer på vägen!



Kajsa: Visst är det skoj! PT- träning utan att betala en massa extra. (även om jag är den första att framhålla PT, man får superresultat!)

2008-08-27 @ 10:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback