nya idéer

Jag vaknade av ett sms i natt. En kompis var totalt skärrad och livrädd efter att ha jagat en Janne Långben en bra stund (du vet den där spindelliknande saken med evighetslånga ben) Ojoj… plötsligt känner jag mig väldigt tacksam över att mina bröder botade mig från sådana farhågor som liten knodd! Natten förflöt annars enligt planerna; sovandes.
Det är inte alls plågsamt att gå upp på morgonen. Sanningen är att jag går upp en hel kvart senare än när jag tränade med världens bästa
Jane. Hade jag bara packat klart väskan och gjort ordning kvällen innan skulle jag inte behöva gå upp förrän kvart i sex. Men jag känner mig själv alltför väl. Jag litar inte på att alla saker verkligen finns i väskan och jag vänder den upp och ner. Då är det lika bra att jag lägger upp allt på soffan och knölar ner på morgonen. Allra helst vill jag ha min bag men insåg efter ett par dagar med cykel att det är smidigare med ryggsäck. Ser töntigare ut men fungerar mycket bättre i flygande fläng.

Idag har jag planterat idén om att ha regelbundna artiklar om träning, kost och hälsa. Chefredaktören nickade uppskattande och tyckte det var en bra idé. Hon poängterade samtidigt att det är redaktionschefen som har sista ordet. Jag tryckte på att jag har utmärkta kontakter inom hälsovärlden med allt ifrån Personliga Tränare, instruktörer till läkare och sjukgymnaster. (Dessutom har jag er, underbara träningsmänniskor!) Fram tills han kommer tillbaka från semestern sitter jag och klurar på uppslag. Några klassiker är ”kicka igång hösten” ”basta dig smal och andra myter” och ”du är vad du äter”. (kom gärna med idéer du också)

Nu har jag precis tagit en promenad med några kollegor. Vi letade dessutom upp gymmet i källaren. Tyvärr var det låst och öppnar inte förrän den 15 augusti. De kör visst klasser under luncherna. (Hoppas det är annat än bara pilates!) och ska ha mycket fräscha redskap. Det vore guld om jag kunde klämma in lite gymträning under luncherna för att koncentrera mig på konditionen hemma i Stockholm! Hoppas att dagen har gått fint hos er med, my darlins!

Kommentarer
Postat av: Erica Cs

bra blogg !

Postat av: Jane

Chefredaktör och redaktörschef. Kan man inte hitta på något bättre än att bara kasta om orden? ;P Och vem är över vem egentligen (av inlägget att döma antar jag att det är redaktionschefen som är högste hönset)?



Bra idé om det där! :)

2008-08-12 @ 15:31:55
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Elin

Duuu.... jag ska tala om för dig att det var en sån där flygande sak!! Som kom rakt mot mig! Jag har allvarliga men idag ;) (förlåt att jag väckte dig...)

2008-08-12 @ 23:23:48
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

erika Cs: Åh, tack!



Jane: Visst är det dålig fantasi att bara kasta om bokstäverna! Chefred har hand om hela tidningen medan redchef har speciellt ansvar för själva redaktionen. Det är alltså där man ska smöra ;)



Elin: Oj, en flygande sak som krashlandade på dig! Jag ringer så får du prata av dig!

2008-08-13 @ 08:55:52
Postat av: Elin

Ja, det kan behövas... skräcken sitter i än ;)

2008-08-13 @ 21:00:56
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback