mäh...

Jag börjar bli van att dundra fram på Uppsalas gator. Nästan så jag börjar fundera på att skaffa hjälm! Om inte annat när första halkan anfaller. Det är en sak att cykla i utkanten av stan, som jag gör för att komma till redaktionen. En helt annan att ta mig fram i innerstan där bilar och andra cyklister dräller omkring.

Igår drog jag in till stan och gav jag Sats en ny chans. Tänkte att jag varit orättvis i mitt omdöme vid mitt föregående besök. Då var jag både trött och stressad och längtade hem. Nu la jag märke till att golvet vid maskinerna såg ganska nytt ut. Det var inte heller lika trångt med färre männsiskor där. Men jag vidhåller fortfarande att rummet för de fria vikterna kunde vara aningen bättre. Repigt golv och inga utmärkningar på hur mycket stängerna väger. (hjärngympa att räkna ut själv kanske?) Men nu funkade utrymmet helt ok eftersom jag bara slogs med tre andra om hantlar och bänkar. På väggarna fanns anslag om att mobiltelefoner inte var tillåtna inom gymmets väggar. Så klart, inget konstigt med det. Att råka tappa en tio- kiloshantel på en (framförallt någon annans) telefon är inget som hamnar längst upp på listan. Inte heller att tappa koncentrationen mitt under ett set.
Bredvid mig stod en kille och jobbade på större armar. Det ringde från hans ficka. Där började ett långt samtal och semester och jobb och ledighet och fester. Jag gjorde mitt bästa i att blänga surt. Tillslut la han på och återgick till sina biccar igen. Han tog en vilostund men tyckte uppenbarligen att det var trist att bara stirra rakt fram. Mobilen åkte fram igen och han gick runt i cirklar och pratade och pratade och pratade. ”Meh,” suckade en tjej. ”Meh vad då?” frågade killen och tyckte att det inte var någon större skillnad på mobilprat eller vanligt prat. ”Meh” tyckte jag och höll med tjejen. ”Äh” sa killen och klampade uppför trappan. Med ett segervisst leende fortsatte jag strugglandet efter fler muskler. Jag såg inte, men stämningen i rummet avslöjade att de andra tjejerna gjorde high five.
På det stora hela uppskattade jag gymmet mycket mer denna gången. Om jag kommer tillbaka? Absolut.

Kommentarer
Postat av: Mela

Klart du ska skaffa hjälm!!! (säger hon som har jobbat på akuten och sett hur cyklister som inte har hjälm ser ut när de kommer in)

2008-08-19 @ 13:15:31
Postat av: ruth

mela: oh, skräms inte! Men du har nog rätt, som jag cyklar borde jag ha betydligt mer skydd än bara hjälm...

2008-08-19 @ 16:18:50
Postat av: Elin

håller med, skaffa hjälm =) jag köpte en ny igår,för 99kr... sånt gillar vi ;)

Postat av: JoHo

Hihi, kul att Sats visade sig från en bättre sida den här gången... eller ja, att vissa delar av klientelet gjorde det i alla fall! :p



Och hm... jag cyklar varje dag i nämnda stad. Utan hjälm. Betyder det att jag också borde införskaffa en sån..?

2008-08-19 @ 22:10:47
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: The one and only

Hjälm är för scientologister och jehovas! Låt inte gymmets inredning skrämma dig, kolla in vad som finns istället, träna strikt och så tungt att man nästa skiter på sig, käka massa med prottisar, no pain no gain!!!

2008-08-20 @ 14:20:43
Postat av: ruth

elin: vart köpte du den?



JoHo: visst är det bra när man överraskar sig själv med att vara positiv! Hmm, får man bättre pris på hjälmar om man köper två på samma gång? Ska vi inleda vår träningsdejt med köpa-hjäldejt först?



The one: Sånna ord du använder! Jag tränar hårt och strikt, men behöver hjälp av ett proffs!!

2008-08-21 @ 09:14:51
Postat av: Elin

Teamsportia :)

2008-08-21 @ 11:31:01
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback