kruxet med kvällsträning

Gårdagens bästa var lugnt spinningen på morgonen! Eftersom jag jobbade apsent kvällen innan (intervjun med Kirk, remember?) fick jag kompa ett par timmar på morgonen. Grundtanken var att sova lite extra. Men när jag vaknade i vanlig tid såg jag inget annat råd att gå upp. Hittade spinningdojjorna och övriga plagg som passar på ett gym. Tror att Tessan blev en aning förvånad när jag smög in i cykelsalen. Och när jag såg bästa Jane på en av cyklarna blev lyckan total: Glädjetjut och stor kram! Det om något gav tryck i tramptagen. Bra pass från Tessans sida och peppande från Janes.

Glada i hågen efteråt tog vi sällskap en bit på vägen till våra respektive jobb. I Uppsala strålade solen men min cykelsadel var i vanlig ordning genomblöt. Börjar nästan tro att någon vattnar med vattenkanna innan jag kommer...

Min pilatesboll får fortfarande mycket uppmärksamhet och flera har provsuttit den. Några hmmm och ahhaaaa och inte så illa spred sig över redaktionen. Kanske någon går ner på stan och köper en likadan?


Det är inte lika plågsamt att träna kväll nu som för en månad sedan. Jag är en morgonmänniska och presterar bäst under de tidiga timmarna. Länge har jag ansett att gym efter klockan sex nästan borde anses som ett straff. Men jag är inte bara envis utan även principfast. Har jag bestämt mig för att träna si och så många dagar i veckan- då ska jag banne mig göra det! Trött eller inte; det blir det passet jag har bestämt mig för innan. Och nu börjar det äntligen lossna. Jag är fortfarande trött och seg men allt flyter på mycket lättare. Tror även det har att göra med att jag valt ett gym som inte är nedlusat med folk. Det är inte det närmaste men jag känner till lokalen, maskinerna och vet exakt vad smithstången väger. Jag nickar hemtamt till de som gymmar och personalen känner igen mig.

Jag gick således dit även i går kväll. Tog sju kilometer i tävlingstempo och blev riktigt trött. Just nu funderar jag hur det kommer att gå på söndag. Då är det tänkt att jag ska kunna hålla ut ytterliga tre kilometer. Fast å andra sidan brukar tävlingsadrenalin, publik och hela miljön runtomkring göra sitt. Jag siktar på en tid runt 45 minuter. Ja, det vill säga om benen fortsätter vara lika snälla och tillmötesgående som de hittills varit.
Gjorde några set ben och axlar efteråt , till min glädje börjar det röra sig på axelfronten. Kunde öka på ett kilo på axelflies (för utsida axel) och likadant i kabelmaskinen. (drag bakåt för baksida axel) Nu minsann, kanske slitet och tuggandet på läppen har varit till nytta! Eftersom träningsvärk i benen har en tendens att vara väldigt efterhängset, nöjde jag mig med tre övningar. Jag anar även att det blir utfall och liknande på PT- cirkeln ikväll. Jag efterlyser fortfarande någon skön person att sällskapa med. Zenit klockan 19.00, be there!


Kommentarer
Postat av: Mela

Åh, jag hade gärna hängt på om det inte vore för den väntande naprapattiden - jag misstänker att jag knapp kommer vara mobil efter. Men OM jag mot förmodan skulle vara det så kanske jag dyker in och gör ett gästspel!!!

2008-08-27 @ 11:29:22
Postat av: ruth

mela: Ja, jaaa! Kom och gästspela för fullt! jag väntar utanför salen. Rackans vad skoj vi kommer att ha!

2008-08-27 @ 12:51:38
Postat av: Jane

Gårdagens bästa var helt klart att du dök upp på spinningen!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback