grymmans vilket gym

Strax före halv tolv slängde jag upp väskan på ryggen. Mailade redaktionssekreteraren och tog mig fem trappor ner till fots. Rakt igenom markplan och in i E-uppgången. Nu skulle jag in i jobbgymmet, på vilket sätt de än må ske. Till min förvåning, samt besvikelse funkade brickan som jag öppnar de öviga portarna med. Hade räknat med lite mer fajt i stil med våldsamma bankningar och kofot och minst en sprucken nagel. Gymmet i sig var ganska litet men oerhört fräscht! Två crosstrainers, ett par cyklar, massor av pilatesbollar och mattor. Hantlar, stänger, latsdrag, smith... Det enda jag saknade var kabelmaskin. Äh, spelar roll. Det finns på andra gym och jag använder inte den överdrivet ofta ändå.
Började med tio minuters uppvärming på crosstrainern och övergick med glatt sinne till pilatsebollen och hantlar. Bröstpress, armhävningar och bänkpress. Crunches, planka, sidoplanka och tre övningar biceps. Jag jobbade på i högt tempo för att ha en hög och jämn puls och för att hinna i tid. Kom på efter tjugo minuter att vi vanliga dödliga (som inte har specialkort) bara är tillåtna där mellan 11.15- 12.45 tisdag till fredag. Hey superset och triset! Det brände i tränade muskler och jag är väldigt nöjd över träningspasset. Det blev lite kortare än jag velat; helst vill jag hålla igång åtminstone lite över en timma. (men 45- 50 minuter duger det med) Duschade i rekordfart och hann ut med hela två minuter till godo. Sweet!

Så, nu är det fredag igen. Ta det lugnt ikväll, my darlins´. Det finns även en lördag att vara vild på. Själv ska jag se Arn i goda vänners sällskap. Har inte sett ettan, men väl läst böckerna. (då bör man väl vara ganska väl förberedd?) Imorgon är det trettio-årsfest. Vad ska jag ha på mig? Det blir absolut klänning eller kjol men vet inte hur uppklädd jag bör vara. Tips mottages tacksamt! (speciellt om det ingår ett lån ur din garderob) (framför allt om du drar 34- 36) (eller skostorlek 37)


Kommentarer
Postat av: Teela ♥

Halloj, hur är det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback