vem sa att träning bara är positivt?

Som sagt, vad hände egentligen med våren? Det började snöa lite smått när jag var på väg hem igår kväll. I dag på morgonen låg en halv decimeter i trädgården. Ahhh... ska det aldrig bli varmt? Hade egentligen planerat in en joggingrunda innan jobbet men kände att kroppen inte längtade efter snömodd. Trynade därför en halvtimma extra i sängvärmen. Skönt att äntligen pricka in åtta timmars sömn. Jag är urdålig på att sova tillräckligt mycket! För det allra mesta slutar det på fem- sex timmar. Inser att det är ganska lite men går inte riktigt att få in fler. Ja ja, så länge jag inte går under av trötthet är det ingen fara.

Du sitter väl ner? Jag påstår här och nu att det inte alltid är frid och fröjd och heeeelt underbart att vara träningsfreak. Just det, är helt förvånad själv att jag har mage att påstå något sådant! Att tvättmaskinen ständigt är bokad av mig hör inte riktigt hit, Nä, jag la märke till en annan sak igår; jag har blivt bredare om axlarna och ryggen. Med andra ord; är fortfarande en 34a nertill men har vuxit till nästan 36a upptill. Inte en chans att blixtlåsen gick igen ända upp på klänningarna i den mindre storleken. På de större gick dragkedjan att få ihop, det blev någon centimeters luft och hasade ner en bit. De var dessutom alldels för stora över resten av kroppen. Säger prasslig sopsäck något? Har en mitt i mellan storlek alltså... Hur gör alla ni som är betydligt muskligare än mig? (Väljer tvådelat kanske... ) Får ta mig en funderare över en stor kopp kaffe. 


Kommentarer
Postat av: Elin

Japp, en stor nackdel med att träna... men hjälp, har du bara 34 annars?! O du (eller främst dina syskon) klagar på att JAG är smal...

Postat av: Jane

Men att vara mellan två storlekar är man ofta.. Men så ibland hittar man klockrena kläder! Jag upplever det som att storleken varierar något från plagg till plagg. Ibland har jag 36 i allt, ibland 38 och det kan till och med vara inom samma kedja. Men det är irriterande när man hamnar precis mitt emellan, det håller jag med om!

2008-04-09 @ 18:15:09
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: ruth

elin: men 34 är väl inte så litet? jag är sannerligen inte liten, men det är den storleken jag drar just för tillfället!

jane; oj, det är alltså vanligt att man är mellan två storlekar. Har nog inte varit med om det tidigare. Men visst är det skillnad på märken och kedjor.

2008-04-11 @ 14:13:14
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback