varför kan man undra

Det är knepigt att gå och lägga sig i tid! Vilka knep tar ni till som också traskar upp i gryningen varje morgon? I går kväll kom en av grabbarna i huset hem från Newan. Klart man måste prata hur han har haft det. Naturligtvis inkluderar det thé och skratt och uppdatering om det senaste som har hänt. Plötsligt hade klockan slagit läggdags minst två gånger… Med andra ord blev det inte så värst mycket sömn att skryta med i natt. Dessutom drömde jag en massa konstiga saker. När alarmet drog igång imorse (plötsligt kändes mission impossible som en ganska lämplig väckningssignal) var det en trött ruth som segade sig över kanten. Jag brukar normalt inte duscha på morgonen (gör det efter kvällsträningen och onödigt att torka ut huden med dusch flera gånger om dagen) men det kändes som ett måste för att piggna till. Packade väskan, matlåda och mellanmål i halvkoma och tog mig till pendeln. Hittills har jag inte kommit på nåt som jag har glömt ännu, men det visar väl sig. Efter ett par koppar thé och en kaffe börjar livsandarna komma till liv igen. Tänkte piska på dem ytterligare genom att riva av en timmas cirkelträning nere i jobbgymmet. Får se om jag får med mig någon mer från redaktionen!

 

Annars gick PT- cirkeln bra igår. PT´n Martin hade tuffat till träningen, mycket uppskattat! Nästan alla kämpade på riktigt bra, men i vanlig ordning var det några slöisar med. Det är en sak om personen inte är tränad men ändå kämpar. Surtanten i mig kommer fram när märker att någon faktiskt inte bryr sig. Trots att jag bara borde bry om mig själv kan jag inte låta bli att bli irriterad. Vid en station skulle man placera ut sex hantlar från mitten ut i hörnen så fort man kunde. En tjej

joggade knappt över salen, Martin fick lägga ut de två sista så att det inte skulle ta så lång tid. Vid varje station bad han henne att i alla fall ta i så att kroppen blev varm. (vid vilan i mitten frågade hon om någon mer tyckte det var kallt i salen. Vi andra torkade svetten ur pannan och tyckte hon minst sagt verkade pantad) Jag förstår inte varför man är med på gruppträning när man uppenbarligen bara är där för att… ja du… vara där.

Nä, här blir inget gjort. Dags att få upp pulsen och bli starkare, snyggare, snabbare.

 


Kommentarer
Postat av: Ingela

såg dig på bilder på http://www.photomotion.se: hur 17 kan du vara så snygg t o m när du springer;)

2008-09-02 @ 16:11:42
URL: http://zariaza.blogspot.com
Postat av: JoHo

Hahaha, jag känner PRECIS igen mig i dina tankar - varför KOMMER folk och tränar om de ändå inte tänker träna?? Vilken/a dag/ar går du på PT-cirkel..? Jag blir sugen på att joina... verkar svettigt och bra! (och så kan jag alltid blänga på folk som inte jobbar ordentligt hihi)

2008-09-02 @ 22:49:55
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: ruth

ingela: snygg... haaa, du är bara för söt!



JoHo: Antar att nåra bara vill få sin stämpel i passet och säga att de minsan tränar sina 2 ggr v... Jag kör just nu i måndagar i vällingby- 19.30 och ikväll, onsdag på zenit- 19.00. Häng med, det vore jätteroligt!

2008-09-03 @ 07:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback