kylig kultur

Uppsala, tänker ni förmodligen nu. Vad ska du göra i Uppsala under helgen? (du är ju för hela friden ledig då och bör tillbringa den någon annanstans än jobborten!) Men det är inte varje helg det är kulturnatt. Sprang som elitsprinter(...) och hann med tåget med ett nödrop. I ögonvrån såg jag en gammal kompis från förr iklädd SJs mundering. När han kollade biljetter smilade jag "Wahoo, värsta snygga grabben, när ska vi fika?" Ett par tjejer bakom mig drabbades av akuta hysteriska frustningar.Haa, vad skulle de tro; kass raggning eller bara en en sjukt desperat brud? (kan avslöja för nyfikna att M är lyckligt gift med en fantastisk tjej) M blinkade till och tyckte att jag skulle ringa honom när han var mer tillgänglig än på ett tåg. Tjejerna bakom satte skrattet ljudligt i halsen. Lät ungefär som när aliens grugglar fram sina "täjk mi to jår lider".

Jag hade anat att det skulle vara kyligt i Uppsala. Hade därför förutseende tagit med både vantar och mössa och extra tröja. Men det var olidligt kallt! Kändes som om kylan snikade förbi alla lager tyg och lade sig tätt intill ryggraden. Nåväl, trots huttrandet blev det en riktigt trevlig kväll! Jag och bästa Cicci kollade på fotoutställningar (inspiration!!) keramik. Lyssnade på musik, skådade ett sambatåg (om jag frös bakom mina kläder, vad gjorde inte tjejerna i minimal bikini?) och hörde klagokören. Vi försökte komma in i domkyrkan för utställningen Eco Homo. Dömt att misslyckas, kön ringlade sig lång som kinamuren och kyrkan sprängfull. Drog vidare mot slottet och den där trädgården nedanför. På långt, långt håll såg vi eldshowen i full fart. Det är så mäktigt med eldklot som svingas högt i skyn. Jag har grym respekt för eld och ser ingen framtida karriär som eldjonglerare. Vackert, coolt och enormt häftigt!
Vi kom hem till Cissis lägenhet ganska sent. Men visst hinner man med the och äppelpaj. Jag vet att det kanske inte är det bästa att häva i sig någon timma efter midnatt. Rättfärdigade mitt handlade med att det var helg… Nya friska tag denna vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback