jobb-gym-kultur

Det gäller att ladda rätt. Därför hivade jag i mig night pro innan jag gick till sängs igår. (lååååångsamt protein som dessutom gör att man somnar lättare) Vaknade inte allt för tidigt (hann med åtminstonde sju timmars sussande) och åt frukost framför Miami Inc. Det är tv i min smak! Jag gillar tatueringar och facineras av människor som skaffar dem. Skönt med en relativt slö morgon för en gång skull. Annars är det upp- lägga i frukosten/lunchen/mellanmålet-i väskan- sminka mig- iväg. Att gosa ner mig i soffan och äta ur en porslinstallrik och dricka te ur en riktig kopp, det är grejer det! (Ja, äter frulle på tåget annars ur en plastskål och termosmugg) Det är märkligt vad lustiga saker man kan uppskatta! Jag minns när jag jobbade i ett musikal- och teaterteam. Vi åkte runt till olika kyrkor och satte upp bland annat upp musikaler tillsammans med mellanstadiebarn. För det mesta hade inte församlingarna tänkt på att vi borde ha någonstans att sova. Liggunderlag, linoliumgolv, nedsuttna soffor sedan 80- talet, tältsängar från första världskriget...  Jag har sovit precis på allt kan jag tro. Min poäng kommer här; jag kan fortfarande- sex år senare- känna en oerhörd tacksamhet över att faktiskt få sova i en säng som är skön. Med madrass som inte är papperstunn på mitten eller har fjädrar som masserar njurarna. Uppskattning i dess mest tillfredställna form...

Över till mer seriösa grejer.
Jag har precis gjort klart en artikel som gick snabbare än jag trodde. Ah, skönt. Då har jag lite tid att andas på till spinningen börjar. Kollade igenom kaledern och såg att jag inte cyklat något den här veckan. Illa! Därför får det bli både Combat och Tour de France idag. Inte mig emot, jag gillar att träna! (suprise...)
Sen gäller det att ta det långa benet före. Jag ska till Uppsala och kulturnatten! Allra bästa Cicci väntar där och tillsammans ska vi bli rackans så kulturella. Jag litar stenhårt på att hon vet vad som är värt att se. Jag menar, det är inte jag som har en massa poäng från universitetet i konstvetenskap och sånt tjafs. Well. Nu har jag gjort mig förtjänt av en kopp kaffe. Ska även fundera ut värsta bästa mellanmålet innan spinningen. Det gäller att ladda rätt, som sagt. Hoppas jag springer på någon av er i kväll!
love

Kommentarer
Postat av: Carro

Läser din blogg ibland. Riktig underhållande. Märks att du är van vid att sitta och knåpa ihop text med kvalitet:). Bodycombat en en magiskt rolig träningsform. Helt såld L. Hoppas passet gick bra.

Postat av: JoHo

SYND att jag inte sprang på dig igår kväll... men hoppas att ni hade en trevlig kväll!? Vi tyckte i ärlighetens namn att det var aningens KALLT att stå ute och lyssna på grejer :p men det var mysigt ändå ;)

2008-09-14 @ 16:07:18
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: ruth

carro: Oh, vad glad jag blir. tack!!



Joho: Det var mycket trevligt. Tyvärr frös jag häcken av mig tre gånger om, så kallt!

2008-09-15 @ 09:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback