tar mig i kragen

Har ruth gått och blivit gnällighets- minister? Ja. det verkar inte bättre än så....  Jag läste nyss mina senaste inlägg och insåg hur vansinnig mycket jag klagar och kinkar på allt möjligt. Jag är ledsesn, dearest bloggers. Det är inte alls meningen att ni ska få ta del av den trötthet som tagit över och kidnappat motivationen.
Träning verkar vara en strålande idé tills jag kommer till gymmet. Då dör allt vad inspiration heter och jag kan fånstirra på något redskap för att komma på vad jag ska göra. Väntar otåligt på träningsadrenalin och glädjerusningar som brukar komma efter ett avslutat pass. Det enda jag känner är en tung jacka av kraftlöshet. Jag tror att pusten gick ur efter den smått katastrofala Tjejmilen. Jag vill bara komma i form igen. Den som jag hade i våras, hitta mitt löpsteg, känna att musklerna arbetar och andningen fungerar. Dags att komma fram till en slags handlingsplan? Kanske boka in en träningsvägledning, pricka in några träningsdejter, möblera om hemma, färga håret...
Det är inte jobbet det är fel på. Jag trivs jättebra och allt är precis som jag vill ha det. Intressant, utmanande och läraktigt och härliga kollegor. Äh, jag vet inte vad som egentligen är fel. Det är vid sådana tillfällen som man helt enkelt biter ihop och tar sig i kragen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ibland är det så, allra sötaste rutis, det är okej att vara trött och ledsen utan att veta varför. Du kanske behöver en heldag med shopping och avsluta med spa på kvällen? Det vore ngt det :)

Postat av: Kajsa

vi har alla våra down-perioder.. snart är du tillbaka på banan igen ska du se! önskar dig allt gott, kram!

2008-09-02 @ 20:37:10
URL: http://kaajjssaa.blogg.se/
Postat av: JoHo

Jag tycker ju egentligen att det låter som om du behöver en träningskompis... och ah, PT-cirkel ikväll hade varit jätteskoj om jag bara inte redan hade varit uppbokad för kvällen :( Imorgon? Fredag? Nästa vecka?

2008-09-03 @ 09:16:50
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: ruth

elin: är det verkligen så? kan man inte alltid vara glad med solskenshumör? Shopping och spa låter som en underbar ide! När fixar vi det?



Kajsa: Oh, tack! Du anar inte hur mkk dina ord betyder, tack!



JoHo: Träningskompisar är bland det bästa som finns. Imorrn är det PT- cirkel på reg.gatan kl 19.00 egentligen är ja bokad på cykel 17.30 men kan ju köra båda :D

2008-09-03 @ 12:43:57
Postat av: JoHo

Jag tar med mig träningsväskan till jobbet imorgon... och så kan vi ju känna in läget! :D

2008-09-03 @ 21:44:32
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Elin

Just nu skulle jag också behöva det, så så fort som möjligt låter bra!

2008-09-04 @ 11:45:25
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback