rena natta

Ledsen för bristen av inlägg det senaste dygnet! Det har varit fullt upp och tiden har helt enkelt inte funnits att skriva något läsvärt till bloggen. (jag gjorde ett par försök, blev mest blaj av det)

Annars då... Strömmen gick under redaktionsmötet imorse. Det kanske inte låter så farlig, men det innebär att allt, allt, allt stängs av: datorer, servrar, telefoner, kopieringsapparater, kaffemaskinen… Det var ett par svettiga timmar innan systemet kickade igång igen. En gravmaskinit hade huggt av en ledning som gjorde att hela Uppsala och en bit av Stockholm blev helt svart. (nu är det allra mesta frid och fröjd och folk har hunnit i kapp.)
För övrigt undrar jag om hela världen (hmm, kanske inte hela- men en liten bit av den) är emot mig. Jag har ringt inte mindre än fyra personer för kommentarer. Tre av dem går inte att nå och den fjärde kunde inte uttala sig. Nu gör jag ett sista försök. (Edit: yeah!!!! Nu så, det lönar sig att vara lite envis) (som pappa brukar säga)

Igår var det andra takter! Jag var ute på uppdrag och dokumenterade hur en gigantisk gran på tjugofem meter fälldes. Spännande värre. Ja, jag är inte ironisk nu. Det var intressant att se hur han löste det hela; några få meter stod ett boningshus. En bit bakom grannens tomt och precis bredvid en liten stuga med hallonbuskar bredvid sig. Han kapade alla grenar runt om och jobbade sig uppåt. Jag fotade som en liten blå och skrev ner alla intryck. Han blev förvånad över att en Stockholmstjej visste hur man fick igång en motorsåg och inte var rädd för att få lite kåda på händerna. Ahhh, det är ju hur många fel som helst i den meningen! För det första är jag smålänning/ölänning i själ och hjärta. Därefter har jag sågat med motorsåg sedan späd tonårsålder och har förstört fler kläder än önskvärt med kåda. Jag gillade att tillbringa en förmiddag i en sådan otrolig annorlunda miljö än den på redaktionen.
 (näää, nu regnar det igen. vad är det för fel på sol egentligen?)

Supersettade allt vad jag hade i jobbgymmet under lunchen. Intervaller på crosstrainern och styrketräning för biceps/bröst. På ett sätt gillar jag att jag oftast är ensam där. Men idag var det räligt. Jag saknade någon att prata med och peppas ifrån. Men sådana tillfällen är gyllene när det kommer till att prova nya saker. Som bänkpress till exempel. Har inte kört det så mycket innan och nu kunde jag pressa allt jag orkade. Kan avslöja att det går framåt! Nope, nu litar jag på att ni joinar mig med lite kaffe!

Kommentarer
Postat av: JoHo

Ett jobb (liv) med variation rules! Kan TÄNKA mig att det var spännande med trädfällning :D och att testa bänkpress var modigt av dig!

Postat av: Lissan

Hej kära Rutan!

Hur gör jag för att bli träningsmotiverad? Jag är så hiskeligt duktig i perioder. Sedan kommer perioder när jag är så hiskeligt dålig. Jag får aldrig några rutiner på det hela.

Stella och Sebastian rekommenderar jag. Typisk chicklit som är toppen att läsa när man bara vill försvinna in i en annan värld och inte tänka så mycket. I Jul händer det massa. Kolla in hemsidan inom kort, då kommer det läggas upp en kalender med alla konserter och shower. Du är grymt välkommen! Vore kul att träffa dig på riktigt, då jag aldrig vet om det är du eller din syster jag stöter på... Gött att få se lite träd bli fällda förresten, det är mer spännande än det låter...

2008-09-09 @ 17:51:40
URL: http://funinthevillage.blogg.se/
Postat av: Jane

Jag saknar våra dejter!! :( Vill du ge mig en ny chans på torsdag morgon? Kram!!

2008-09-09 @ 21:17:48
URL: http://felicitass.blogspot.com
Postat av: pappa

Det var ju trevligt att du inte glömt hur man hanterar en motorsåg. Har du någon helg ledig , har jag material att såga i.Visserligen ingen gran men en stor lind. Så du inte tappar bort dina kunskaper i motorsågning i storstan.

2008-09-09 @ 22:32:51
Postat av: ruth

JoHo: Det hade nästan vart skoj om han missbedömt allt och dängt trädet rakt i huset... Bänkpress är faktiskt ganska roligt, testa!



Lissan: Hitta en träningsform som du tycker är rolig! (Det är ingen mening att plåga sig igenom ett pass. Då slutar det bara med att du lägger av efter ett par gånger) Boka in en- två dar i veckan då du SKA träna. Se det som ett viktigt möte som inte kan avbokas utan bara ombokas. Kör det här principfast ca 3 veckor. Då har du skapat en vana och känner att du verkligen VILL fortsätta! Förstår att det kan va lite knixigt att hålla reda på mig å syster. Lovar att presentera mig ordentligt när vi ses!



Jane: jag saknar dig med, darlin´!! Du å jag imorrn= strålande idé.



Pappa: Det är som att lära sig ro, sådana kunskaper försvinner aldrig (speciellt inte när man lärt sig av pappa!) Klart jag vill såga lind när jag är hemma nästa gång.

2008-09-10 @ 10:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback