man kan inte vara bäst på allt

Det stämmer inte alls att man kan vila sig i form! I alla fall inte när det kommer till bowling. Jag var sannerligen ingen stjärna när jag senast kastade klot för fyra år sedan. Jag är verkligen ingen talang nu heller.  Vi bowlade med cellgruppen nu i veckan. Jag värmde upp handlederna och fingrarna (precis som jag sett i diverse filmer) Provlyfte ett par klot och fastnade för den rosa på tolv kilo. (Ja, här har jag förstås utvecklats... Innan syssselsatte jag mig med klot i betydligt lägre viktklasser)

Det blev någon spärr, typ två striker men för det allra mesta fick jag knappt till nåt alls värt att beskriva. Mina kära lagkamrater överröste mig med goda tips. De visade handfast hur skorna skulle halka fram på rätt sätt, vinkade min handled och svungade ubertydligt med ena benet. Tssss... inte gick det bättre för det. Tillslut insåg jag att det var lönlöst att bli sur, det fanns inte en chans i världen att jag skulle kunna hämta hem placeringar. Jag vägrar att avslöja min poäng. Det räcker väl att ni får veta att jag bjöd laget runt efteråt?

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag har ett stående mål när det gäller bowling och minigolf... 100!! Över i bowling och under i minigolf... ;)

Kram!

Postat av: Carro

Visst kan man bli sur när det går dåligt i såna sammanhang, haha...Första gången hade jag grym nybörjartur, andra gången gick det sååå dåligt. Blev så kinkig och tyckte det var en fånig sysselsättning. Fast det är ju egentligen riktigt kul.

Skön lördag på dig:)

2008-09-20 @ 10:30:24
URL: http://carroho.blogspot.com
Postat av: ruth

jane: ahhha, det ska jag oxå sikta på nästa gång!



carro: av ren princip undviker jag minigolf nu för tiden! Hoppas att jag snart blir bättre på bowling så jag slipper bli sur nästa gång jag spelar! Det är ju, som du säger, egentligen ganska roligt!

2008-09-22 @ 14:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback