hösten är på gång

Jorå, örterna har gått ur kroppen. Nu är det bara eksemet som ska kureras. Min kompis G. såg mig klia som en illbatting i söndags efter kyrkan. ”Får jag kolla på det där” frågade han. Eftersom han inte bara är väldigt förnuftig, utan även läkare sträckte jag fram händer och armar. ”Det här krävs starka grejer.” Jag nickade och planerade ett samtal till min husläkare hemma. ”Äh”, sa han. ”Jag har en bra salva hemma som jag själv använder. Du får den på tisdag.”
 
Sammanträffande att vi är med i samma cellgrupp! I går kväll var första träffen för hösten. Så roligt att träffa alla igen! Det blev mest samtal om sommaren och hur vi haft det sedan vi senast sågs. Planerade inför hösten och dividerade om vilken dagar vi ska ses på. Det är svårt att få till en kväll varannan vecka då alla kan. Jobb, ridlektioner, träning... Det fixar sig alltid; de som kan får helt enkelt dyka upp. (Nu är det  verkligen höst!)
G hade bakat bullar… Nöjde mig med att titta på dem, fast ska inte sticka under stol med att det var svårt! Drar fortfarande ner på kollisarna och tänker på hur snyggt jeansen kommer sitta om några veckor.
På vägen hem smidde jag och allra käraste syster planer om Ladies Club Stockholm. Om en månad är det vår tur att fixa aktiviteten. Eftersom några från Ladies läser här, tänker jag inte avslöja våra planer. Men det blir något som bara skriker ”EwaåRuth”. Åh, det kommer att bli så roligt, så hajpat och maxat...
Hoppas ni haft en bra dag hittills. Det är snart dags för lunch här (vid tolv, det är ju helt sinnes…) och därefter väntar en eftermiddag full med roliga intervjuer och skriverier.
Lev väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback