Lördag morgon

Det är lördag, enda dagen i veckan då jag verkligen kan sova länge. Och klart att jag gjorde det! När jag slog upp mina blågröna halv nio kändes det verkligen som; åh- vad- jag- har- sovit- skönt- och –läääänge. Halv nio, är du helt vrickad kanske du tänker nu. Lugn, min vän. Med tanke på mina vardagliga vanor kan detta översättas med att sova till halv ett (minst) för en vanlig person. Solen strålar utanför fönstret (kanske borde putsa dem…) och jag tänkte först rasta löpardojjorna på en rejäl långtur. Men jag sprang igår och för mina bens skull är det klokast att inte göra det två dar på raken.
Scrollade igenom Sats utbud i stället och såg att Södra station hade box. Nice! Tjejen jag boxades med hade grymt bra teknik! Hon peppade järnet och det var riktigt, riktigt skoj. Tror minsann att det här kommer bli mitt nya lördagsnöje.

Hmmm, jag har en fundering som du väldigt gärna får hjälpa mig med. I januari öppnar ett nytt gym dörrarna i mitt område.  Just nu säljer de årskort för halva priset (1500 pix). Inte för att jag planerar att sluta på Sats. Nej, det som är så finurligt här är att gymet här har öppet dygnet runt. Min tanke; jag kan börja morgonträna igen. Jag behöver inte ta mig in till stan utan kör här, tio minuter bort. Inga problem med vare sig halka, snöstorm eller syndafloder i vinter. Vad tycker du? Ska jag köpa eller inte köpa?

Kommentarer
Postat av: JoHo

Med tanke på din träningsintensitet säger jag köp! Beckmörker, halkiga gator och slask kan hämma den mest envise motionär... och dygnet runt? Värsta amerikanskt! :p



Jag har kort på 2 ställen, ett som ligger på vägen hem från tåget och ett som ligger cirkus 3 min hemifrån. Gymmet här ute på "landet" där vi bor är perfekt för helgerna... imorse var jag där och jag är tämligen säker på att jag inte hade kommit iväg när jag måste cykla 4 km först. Närhet och tillgänglighet är A och O!

Postat av: MonaLisa

Jag tycker du skall satsa och köpa kort. Jag har själv flera varianter på flera ställen och varvar. OM du bara har råd och tror dig komma igång med träning på det nya stället också.

//ML

2008-10-05 @ 15:11:13
URL: http://www.mittnyaliv08.blogspot.com
Postat av: Elin

Eller så provar du på det några gånger, innan du köper årskort :)

2008-10-06 @ 12:51:37
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

JoHo: Visst låter det toppen med öppet dygnet runt! Närheten lockar jättemycket, istället för att ta mig med buss/pendel/tunnelbana en halv evighet tar det knappt nån tid alls.



MonaLisa: Råd har jag och hoppas att jag kommer träna här med!



ELin: Det är det dummaste, man kan inte göra så...

2008-10-06 @ 14:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback