dimman är tät

Två och ett halvt steg utanför dörren och höger ben gör en kosackspark. Regn med påföljande minusgrader gör att det blir ganska halt. Tack å lov inledde jag inte dagen med en praktvurpa, men med en rejäl pulshöjning! På tal om att inleda dagen, det är ljusare på morgonen nu! Inte minst märks det när jag spatserar ner till tåget. Härligt att få lite solljus i blicken! (nu ska vi inte låtsas om att mörkret snart ligger som ett svart täcke stort sett hela dygnet…) Men idag är det inte tal om något solsken, dimman ligger lika tät som i Lützen 1632. Det var så fuktigt i luften att min mascara fläckade ner kinderna när jag cyklade hit imorse!
Nä, nu måste jag verkligen se till att jobba ifatt. Tack för era gulliga kommentarer, det är så roligt att få vara tillbaka hos er, darlins!

Kommentarer
Postat av: JoHo

Jaaa... och i Uppsala vad dimman MYCKET tätare än i Sthlm ju! Som sagt. Sthlm vinner över Uppsala ;)



Kul att du är tillbaka - det HAR ju varit lite tomt. Och även om det är kul... jobba inte ihjäl dig!?

Postat av: ruth

joho: Visst var den det. viva stockholm ;)

2008-11-01 @ 20:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback