aviga och räta

Jag gillar verkligen söndagar! Efter kyrkan är vi alltid ett gäng som lunchar tillsammans. Konstellationen varierar men oftast är vi runt 10 personer som diskuterar hett och vilt vilket ställe vi ska gå till.(det hade aldrig hänt i Hultsfred… där finns typ ett ställe att välja mellan. Men det så klart, där skulle man förmodligen åkt hem och ätit för att träffas hos någon efteråt) Igår beslutade vi oss för att fylla Pappas Deli på Kungsholmen. De har en fantastisk sallad med varmrökt lax. Jag lovar, den kan man stampa på tår för!
Ett par mycket trevliga timmar senare, begav vi oss vidare till lägenheten lite längre upp på Kungsholmen. Cappuccino från sån där snajdig kaffemaskin, mörk choklad och skidstrumpor. Inte dåligt vad värdparet kunde erbjuda. Dessutom är söta S en rackare på att sticka och virka och sy. Hennes tröjor, kjolar, koftor är mästerverk! A-K vill hemskt gärna också kunna skryta med att ha fått ihop något som kan jämföras med. Alltså satte hon sig tillrätta i gungstolen (såklart) och tränade på räta och aviga maskor. Hon gjorde några varv, repade upp och gjorde några varv till. Blev nästan inspirerad själv att börja sticka! Något att göra på tåget till Uppsala och få mig en halsduk eller ett par strumpor. Hmm, något att fundera på! Någon som i sådana fall kan samla allt tålamod som finns att uppbåda och skänka lite till mig?

Kommentarer
Postat av: JoHo

Men DU! Det är ALLTID folk som stickar på tåget ju, kanonbra idé! (i alla fall i mina tåg) Tyvärr kan jag dock inte bistå med tålamod... när jag under min studietid tillsammans med några goda vänner startade en syjunta (läst skvaller-och-fik-junta) lyckades alla andra sticka både vantar, mössor, sockor och halsdukar. Jag fick efter säkert 1 års tid ihop en halsduk. Med tjockaste garnet och grövsta stickorna... :p (jag fick dock mycket pratat ;))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback