mysis hos syster

Det är inte mycket som slår mys hos allra käraste syster! När vi, jag och E, trillade in genom dörren var syster i full färd med att göra scones. Som den moderna varelse hon är, stod laptopen på köksbordet med en receptsida uppe. Vem behöver kokböcker när man har trådlöst? Hon hade köpt hem Keso, enbart för min skull- sötisen…
Efter att killarna suttit och zappat mellan kanalerna och systrarna dukat fram kollade vi på Idol. (första avsnittet för min de. Kommer inte att se igen...l) I varenda reklampaus satte det stora bläddrandet igång. Och har man i snitt 300 kanaler att välja mellan, blir det en fasligt många program att se. Måste erkänna att det gick förvånandsvärt mycket skräp! Plötsligt känner jag mig väldigt nöjd över mina skogskanaler (svt, fyran å sexan)

Plötsligt dök den första Hajen- filmen upp. Jag kastades tillbaka till 1989 och mindes hur skräckslagen jag blev när jag hörde och såg "dom-dom-dom-dom-dom- dom" för första gången. Min äldste bror skulle sitta barnvakt och hade lånat den från en kompis. Eftersom varken jag eller syster tyckte det var speciellt intressant att sitta ensamma på rummet, kom vi på den storslagna idén att göra storebror sällskap. Inte supersmart kan jag avslöja för er djupingar. Det dröjde flera år innan jag ens övervägde att begee mig ut på djup där jag inte bottnade. Fnys… nu för tiden kan jag se komiken i den uppenbara plåthajen som inte ens liknar den äkta varan, men försök övertala ett panikslaget barn att hajar inte brukar tugga sönder små flickben. I alla fall inte de som evetuellt (…) skulle kunna tänkas finnas i en småländsk insjö! Nä, nu föll jag bort från ämnet. Fick en superhärlig kväll med syster yster plus make plus vän. Att hon dessutom hade en liten presentpåse till oss var, gjorde inte saken sämre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback